Daisypath Anniversary tickers Lilypie Kids Birthday tickers Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Happy Birthday tickers

Tuesday, November 4, 2008

Today I Write on Awan Dania..


Awan Dania berkisarkan perjalanan hidup Dania (Scha Yahya) yang ingin menjadi seorang pramugari, sesuatu yang tidak pernah masuk akal bagi seorang gadis lasak sepertinya.

Dania ialah seorang gadis lasak dan cekal yang membantu bapa dan abangnya bekerja mengendalikan bagasi-bagasi.

Dia sering memikirkan tentang masa hadapannya dan cemburu apabila melihat orang-orang di sekelilingnya terus berjaya dalam kehidupan masing-masing.

Perkara ini berlarutan sehinggalah dia terdetik untuk menjadi seorang pramugari dan menjadi bahan ketawa oleh abang-abangnya. Mereka tidak pernah memberi semangat malah memperkecilkan keinginan Dania yang ingin bekerja di langit biru.

Nasib ternyata menyebelahi Dania apabila dia terpilih dan dikehendaki untuk mendaftarkan diri di akademi latihan.

Perwatakan Dania yang lebih agresif dan lasak telah membezakannya dengan rakan-rakannya yang lain yang ingin menjadi pramugari dengan tujuan yang berbeza.

Di sinilah bermulanya kisah Dania mengharungi suka-duka dalam kerjaya dan persahabatan yang baru dibinanya.

Bukan itu sahaja, jurulatih yang membimbing Dania di akademi latihan juga sering bersikap tegas terutamanya kepada Dania yang tidak menonjolkan sifat-sifat kesopanan dan lemah lembut seorang wanita.

Untuk menyaksikan bagaimana Dania mengharungi tugas tersebut, saksikan drama bersiri ini yang akan menemui para penonton pada setiap hari Isnin, bermula pada 20 Oktober ini, jam 9.00 malam, hanya di Astro Ria (saluran 104).

skrg nie citer nie dh jadi my feveret..sib baeklah kat astro so klu terlepas bleh catch-up blk..klu citer kat tv3 yg ptg tu mmg tak penah smpt lah plak nak tgk.. tp citer nie mmg enjoy lah. tak sabr nak tgk dia ubah karakter yg bersesuaian dgn kerja as a FA tu..and ada mamat kacak lah dlm citer tu..hehe i loike.. :)

nota kaki: iklan ini tidak berbayar..hehe

0 comments:

 
Design with love by Jiji for Zamimie