Daisypath Anniversary tickers Lilypie Kids Birthday tickers Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Happy Birthday tickers

Monday, February 9, 2009

Sifu dan Tongga


Sifu & Tongga berkisar mengenai dua sahabat Sifu dan Tongga dalam misi untuk menyelamatkan puteri ketua puak mereka Mila (Fouziah Ghous) yang telah diculik. Penculik tersebut merupakan dua orang jurnalis dari tabloid Sinar Harian bernama Tammy (Erra Fazira) dan Azad (Azad Jasmin). Dan kerana Sifu dan Tongga datang dari sebuah puak asing yang tinggal di dalam gua jauh di dalam hutan, mereka terpaksa mengharung pelbagai cabaran dan kejutan budaya apabila tiba di kota. Banyak insiden lucu dan mengelirukan yang mereka hadapi dalam misi mereka untuk membawa Mila pulang, dan ia menjadi sumber humor keseluruhan komedi ini.



oke my review plak citer nie okelah dr segi kelakarnya..gandingan apek dan nabil mmg sangat bagus..namun begitu utk mewujudkan jalan cerita mereka buat pulak mila tu diculik yg saya rasa tidak perlu atau ponx tidak berapa kuat wataknye yg asik menjerit dn menangis jer..rimas plak saya rasa cm tu..



mgkn mereka bleh mengubah sedkit jln cerita tu..jgn jadikan tammy tu terlalu kejam sbb nmpk mcm wartawan nie kejam and sangup melakukan apa saja..mgkn bleh dibuat jln cerita bila mila dh smpi ke bndr dia akan diubah ke..ini tak dikurung plak dlm sangkar...duhai..



saya rasa cerita nie mesti modalnye tinggi kerana menggunakan pelakon2 terkenal dn ternama spt erra fazira, azwan ali, datuk jalaludin hassan, rozita che wan, din beramboi, shamsul ghau2.. tp watak azwan ali jd mak nyah tu mmg memberi kesan lah huhu..mmg mnjd watak dia tu & dia sgt menjiwai watak..lol



apa2 ponx terpulang pada penonton merating cerita ini.. bagi saya okelah utk menonton bersama keluarga, tuk santai2 dan utk mereleskan tension.. tumpuan utama hanya 2 watak tu saja yg menghidupkan cerita kelakar yg semulajadi dn bersahaja... yg lain tu so-so jer..



selamat menonton



~~end~~

0 comments:

 
Design with love by Jiji for Zamimie