Thursday, November 5, 2009

Chicken Mushroom Burger...

amik nie mieoney kitchen telah kembali...huhu ater suri rumah sepenuh masa kan skrg nie...hehe so dlm pada2 menunggu masa sempat jugaklah masak utk suami tercinta... :)


utk pengetahuan saya adalah sgt malas utk berblogging apatah lai berblog hoop...dok kat umah nie dok tgk tv jerlah...sambil2 tu kemas lah rumah..hari2 dok umah kemas sket umah...smpi mydear ckp kemas jer rumah nie... :) yerlah hari2 kemas, menyapu and takder sapa tukang sepah jadilah kemas...huhu







oke inilah makanannye..pki roti biasa jer sbb tak jumpa roti beger..so redah jerlah pki roti biasa..lai ponx dh tak sabar nak mkn malas nak pi cari2 dh...oke cara buat dia senang jer..yg penting guna lah beger darabif [promote, promote]... act beger nie my ofismate yg perkenalkan..dia ckp best..so masa jmpa tu terus jer beli...







oke ini atr bahan2 yg saya gunakan...



cara-cara:

  1. chop garlic and sautee ngan olive oil pas tu mskkan cendawan.
  2. masukkan sos tiram and black pepper ikut suka...tmbh air and msk smpi masak..huhu
  3. msk daging beger..sapu sket minyak kat frying pan klu pan tu bukan jenis yg non-stick ek.. [note: daging beger nie takder unsur lemak so masa grg mmg tak akan kuar minyak]
  4. pas tu susun lah ikut suka..saya susun mcm nie..

tada siap tuk dimkn...enjoy u'r food..huhu

~~end~~

0 comments:

 
Design with love by Jiji for Zamimie