Daisypath Anniversary tickers Lilypie Kids Birthday tickers Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Happy Birthday tickers

Monday, February 4, 2013

Lebih Kuasa Tapi Kurang KM....

cerita khamis lepas balik kerja tuang minyak dulu...mcm biasa saya akan tuang RM60, sbb jarak perjlanan dengan minyak yang tinggal adalah 88km lai...bley pegi balik ofis utk sehari lai...tp maklumlah sbb saya selalu kena marah ngan mydear sbb biarkan tangki minyak dekat2 nak kosong...nnti fuel pump rosak katanya...

so bg duit dekat attendant pump terus tuang minyak...dah penuh rm60, angkat pump, tutup tempat minyak masuk dlm keta dan start engine...selalu masuk dlm keta saya akan tenguk meter minyak dulu...selalu meter penuh, jarak perjalnan plak beteween 450 - 480km...tp kali nie meter tak menunjukkan full tank, jarak perjlanan plak 360km jer...tengok dekat pam nilai yang saya tuang rm60...terus jalan and parking dekat depan station minyak...



masa nie dalam hati dok fikir2, orang tu tipu ker, minyak dah naik harga ker...tetiba rasa mcm dangg* ko kaya sangat ker cik puan pegi tuang minyak hijau tu pasal apa...ko selalu tuang minyak kuning...adohai menegeluh kejap...rm60 utk minyak peruntukkan utk seminggu, nie dah kena tambah peruntukan minyak lai...

keta saya mmg tugas dia bwk saya g keja and balik keja jer...so tuang rm60 seminggu mmg cukup2lah...klu melencong lebay2 tak smpi seminggu kenalah tuang....almaklumlah saya bwk keta sport [lah sangat]...sbb nak jimat minyak punye pasal saya bwk berhemah okey...klu blk bwk meter tak lebay 80km/j...klu pegi jer kena pecut kadang2 sbb takut lmbt smpi opis...huhu

so dah tuang minyak hijau almaklumlah kuasa semakin bertambah...mcm smooth jer menekan, takder dah keta mcm takder pikap klu nak potong...tekan smpi 120km/j mcm tak rasa apa2 ponx...huhu blk citer ngan mydear terus esoknye kitaorg dating berdua naik keta saya...jauh smpi ke sunway...keta saya plg jauh midvalley ngan the curve jer penah pegi...huhu so sesekali mencemar duli...

nmpknye tak smpi seminggu kena tuang minyak lai dah...tengok tadi meter jarak perjlanan yg saya boleh pegi lai tinggal 170km jer...huhu nasiblah cuti banyak bulan lepas and bulan nie so ada jimat sket... nmpk mcm kedekut kan saya nie...mmg lah duit tak berapa nak byk, tp bab mkn saya tak kedekut...slumber jer belanja mydear mkn pakcik tony...huhu :p

0 comments:

 
Design with love by Jiji for Zamimie