Tuesday, July 23, 2013

Perangai Abg Long Eman..


apa yg pelik yg korang nmpk kat gbr nie....sekali pandang nmpk mcm biasa jerkan...nmpk nasi jer...lauknye adalah telur dadar bayam...yg peliknya adalah nasi dimkn dengan mayonis...huhu nmpk tak jalur2 putih mcm susu tu...itu adalah mayo oke...mayonis kewpie yg sedap, lemak berkrim disukai ramai...huhu


itulah perangai pelik abg long eman nie takder sapa mengajar dia mkn nasi mayonis...tetiba jer satu hari tu nak mkn nasi so saya suh dia amik kicap dlm peti sejuk...dia dtg bwk botol mayonis...bila saya ckp salah, dia ckp ye betul dia nak mkn dengan nie...dah ler letak punya banyak....nak letak sdri plak tu....bila dah hilang mayonis atas nasi, tuang lagi dan lagi...

tp selalunya mkn style mcm nie klu mkn nasi ngan telur dadar lah...klu nasi ngan ayam ker, atau lain2 menu takder lah plak dia nak mkn mayonis tu...selama nie saya cuma ajar dia mkn sandwich telur hancur ngan mayonis jer...gamaknye dia rasa telur dadar or telur hancur bertambah sedap bila dimkn dengan mayonis sbb tu lah gaknye terbawak2 smpi ke nasi tu...huhu

0 comments:

 
Design with love by Jiji for Zamimie