Monday, August 27, 2012

Adam & Hawa...




org lain rebut2 update entry raya dia sebuk nak update entry adam & hawa...bkn apa tak sabar nak tgk mlm nie...dari sabtu ari tu dah siap2 rekod dah kat astro PVR takut2 lah terlepas kan...atau ponx nak ulang2 tgk byk kali ponx boley apa...huhu

gigih cuti raya hari tu abiskan baca novel pinjam dari opismate baru puas hati tgk...klu baca novel lebay kepada citer one site jer...banyak citer pasal hawa tak der ponx citer pasal kehidupan adam tu...so harap2 drama nie bestlah sbb 80 episod tu...hero aaron aziz tak bley lah nak pertikai dia punye kreadibiliti sbg pelakon...yg lain2 tu kena tgk dulu lah baru tau...setiap isnin hingga jumaat, kul 9.00 kat astro mustika...tapi yg puas hatinya sbb dapat tgk HD...


Sinopsis drama Adam dan Hawa

Adam dan Hawa mengisahkan dua insan disatukan dalam satu ikatan yang bukan dipinta mereka. Hanya kerana salah sangka dan berada di tempat kejadian yang salah, Ain Hawani akur dalam terpaksa diijabkabulkan dengan Adam Mukhriz.

Kenyataan yang baru saja berlaku masih lagi tidak dapat diterima Ain dan merasa takdir mempermainkan dirinya. Dia masih muda, masih jauh lagi perjalanannya untuk menikmati kehidupan, tetapi semua itu musnah kerana kini zaman solonya sudah berakhir.

Perkahwinan sekadar di atas kertas itu juga memaksa Ain melarikan diri daripada berhadapan realiti yang bukan dipintanya dan sekali gus meninggalkan Adam dalam keadaan ter-pinga-pinga. Dua-duanya tidak salah namun apalah maksud ikatan itu sekiranya tiada cinta hadir dalam diri masing-masing terutama sekali Ain.

Sementelah Ain jauh membawa diri, Adam pula menghitung hari-hari nan sepi menantikan kepulangan isterinya itu. Dalam diam, dia sebenarnya rindu dengan Ain, namun akur dengan keputusan 'isterinya' itu yang masih terkejut dan tidak dapat menerima suratan itu.

Lapan tahun berlalu, bagaikan satu keajaiban, mereka dipertemukan di satu tempat yang tidak terduga, namun pertemuan itulah akan merubah segala-galanya. Bagi Adam, inilah yang dinanti-nantikannya selama ini dan menganggap doanya termakbul manakala Ain sebaliknya terus membenci dan menganggap ikatan mereka sudah lama terputus.

Namun, pada masa sama, kerana pertemuan itu, perasaan Ain seperti diduga dan dia tiba-tiba gementar serta mula tidak keruan sejak bertemu Adam. Tetapi, keegoan mengatasi segalanya tatkala Ain sekeras-nya menidakkan perasaan yang dianggapnya cuma sementara itu.

Apakah kesudahan cinta agung antara dua insan ini dan benarkah takdir sudah menentukan mereka sememangnya ikatan itu adalah milik mereka? Jangan lupa saksikan episod pertama Adam dan Hawa di saluran Astro Mustika bermula 27 Ogos ini, jam 10 malam.


0 comments:

 
Design with love by Jiji for Zamimie