Wednesday, February 22, 2012

He Love It Very Much...

inilah dia yang eman suka sangat2...strawberi gabak2 nie sekali dia makan jer 6 biji...itu ponx sbb saya stopkan klu tak mau dia mkn lai non-stop...dah ler strawberi nie besar2 giler (lapisan atas jerlah yg bwh kecik2 jer)...

skrg tgh musim strawberi korea nie...so klu dah musimnye baiklah beli sbb manis2 strawberinye...selalu yg jmpa cameron and australia punye...kaler mmg cantik tp masam...hatta yg australia punye ponx masam kadang2....nak jmpa yg manis dari 5 kali mgkn 2 kali lah kot...

tgk tak smpt saya nak snap dia dah tak sabar2 nak mkn dah...yg nie dah pcs yg ke-3 kalau tak silap saya...tp tulah musim korea nie setahun sekali jer so nak jmpa mmg jarang...kesian sbb eman suka sgt selalu saya beli terkena yg masam...so eman nie pantang klu nmpk dlm peti ais tu mmg dia nak, nak jer...tp kesian bila dia gigit masam dia dah tak mo...kira mcm bg harapan palsu lah kat dia...

so alang2 tgh musim strawberi korea nie kita pulun lah beli...cuma yg tak tahan harga mahal ler pulak...klu tak silap saya dulu beli tak smpi RM10 ponx tp skrg dah RM13 -RM15 dah rasanye...tp klu sesekali nak rasa bley lah beli...tp klu jenis sekali hadap mcm eman nie nak kena catu2 lah sket pembelian...huhu

sblm berakhir meh tgk aksi eman mkn strawberi...besar2kan mata ngan mulut tu dia sdri yg buat sbb dia tgk saya tgh nak snap gbr...tak dan nak basuh apa semua dia dah terkam dah sbb nmpk dlm plastik...klu dia yg bukak sdri mmg robek lah bekas tu hehe...



3 comments:

kak suzi said...

Eman mcm ank akk suke mkn..strawberi korea ni manis..tiap kali bli kena berebut mkn dgn anak akk..hihihihi...

Sidratul Muntaha said...

indulgence.
huhuh..
since lat week asyik dok baca blog org citer starwberryy
Ch
sipa la minggu ni aku buat cheesecake!

mimie said...

kak suzi : anak ngan mak sama naik eh...mcm nie nnti bila mkn strawberi mesti ingat moment2 berebut tu...hehe

sidratul : sila2 cari dan makan...sedap tul rangup and manis...tp cari yg korea punye...

 
Design with love by Jiji for Zamimie