Daisypath Anniversary tickers Lilypie Kids Birthday tickers Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Happy Birthday tickers

Thursday, September 6, 2012

Aunty Aini's Garden Cafe, Nilai...

morning semua...hari nie dah takder dah citer psl raya...tapi citer cara2 nak mengemukkan badan selepas raya...nak turun 3 kg punye susah tp nak naik blk 4 kg senang jer...huhu

ini mkn2 masa last week hari merdeka punye cerita...ptg tu kitaorg g umah makcik kat cheras dulu...dah plan dah ngan adik saya kita pi terjah jer tak yah ckp2...sbb makcik saya pntg dengar anak2 sedara dia nak dtg kompom masak berbagai2 lah...so bila tak bgtau takderlah aktiviti mkn2...tp tidak yer tetap kak sepupu saya masak grg bihun...mkn jugaklah wpun sbnrnye nak kosongkan perut huhu...

so blk rumah dulu lepas magrib kuar balik lah pi...dari BSP tak jauh ponx dlm 15 - 20 minit smpi lah...jln lama nilai tu...kedainye takderlah lampu meriah2 sbb konsep dia ala2 rimba gitew...tp klu tgk ada byk keta park kat situ insya-allah betullah hala tuju huhu...

.:: dua bam2 - adik saya ::.

.:: mydear & husband adik saya ::.

.:: my little one ::.

lepas dah order lama juga nak tgu mknan smpi...wpun dah mlm tetap order mknan tghari oke...next time pegi baru order chicken chop and segala pasta...1s timer kena mkn dia punya specialty dish lahkan mskkan kg...

sblm tu smptlah saya ronda2 kawasan sekitar sbb nak snap picture...klu tak der org sedap gak snap sana sini...sbb dia wat konsep cam kg2...ada satu tu dia wat cam rumah kg, bhgn dining area lah kiranye...dekat tingkap bukak, perabut lama2, aksesori dlm ponx yg style dulu2 punye...tp dlm tu ada org, ramai plak tu nak curi2 amik gbr ponx malu...huhu







menu tu klu nmpk kira bonus lah tuk korang...almaklum dlm gelap snap gitewlah...nak bukak flash sat lai terkulat2 org tgh mkn...huhu klu nak mkn lauk kg ponx ada, western ponx ada...tp klu 1st time pegi order mknan kg dulu sbb masak lemak daging salai dia sedap...daging ponx lembut giler....


kitaorg tak order byk2...jenis ponx, kita amik masak lemak daging salai, sambal sotong petai, ayam kg goreng, kailan ikan masin dan smbl belacan and ulam + telur dadar utk anakanda tersayang...eman mana bley klu mkn nasi takder telur...hari2 klu boley nak mkn telur huhu...

owh sorilah tak snap satu2 sbb org dah tak sabar2 nak mkn sebuk nak snap2 kan...takper next time saya pegi saya kasi photoshoot satu2 ek...komen saya bg thumps up utk masak lemak and ayam kg grg...masak lemak tu bertambah sedap sbb ada letak belimbing buluh...selamba saya kutip satu2 mkn, sbb derang semua tak reti mkn...huhu

ayam kg dia plak lembut and best, dah ler besor...selalu klu kita mkn kat ayam kg grg kecik2 jer...mkn quarter tak cukup...so kitaorg ingat sama lah kecik mcm tu, order lah 4 ketul bersamaan dengan 1 ekor ayam tu...huhu sekali dtg hamik mcm yg korg nmpk kat atas...dua pinggan penuh mcm tu...mmg sedaplah ratah ponx sedap...rasa nak kokak2 jer tulang dia lai...

bley pegi lai next time...saya 1st time pegi, mydear dah byk kali pegi...dulu brp2 kali pegi dia tutup sbb salah pegi hari sbbnye hari ahad dia tutup...terus putus asa nak pegi...nie nasib baik kakak saya bgtau so teringat balik and ada chance pegilah...

Aunty Aini's Garden Cafe
Batu 16, Jalan Sepang
Kampung Chelet
71800 Nilai,
Negeri Sembilan
06-7991276

GPS:
N 02" 97. 853'
E 101" 46. 322'

2 comments:

juelee said...

nampak sedap.. ala kak mimi takde gemek pun, kurus je saya tengok.. hehehe jom la kite breJILLIAN MICHAEL... skang saya dok bt eksesais die je, step nampak cam slow tapi kalau buat berpeluh macam kene hujan.. memang recommended la..

mimie said...

sedap jue kena try tau...tp mcm kita jugaklah masak, kejap sedap, kejap tak...so berdoalah time jue mkn tu dia masak sedap... :)

tgk dlm gbr mmg lah nmpk kurus cuba tgk reality bam2 apa...huuu

yg jilian tu akak ada download yg shred in 30 days klu tak silap tajuk dia...dua minggu jer sempat buat lepas tu dah malas...mmg penat and berpeluh giler klu wat...huhu dah ada smngt nie sbb jue dah timbulkan balik...kena mula semulalah nmpknye.. :)

 
Design with love by Jiji for Zamimie