Daisypath Anniversary tickers Lilypie Kids Birthday tickers Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Happy Birthday tickers

Monday, December 3, 2012

Sabah Trip 2012 ~ Lok Kawi Wildlife Park...

agak lewat sket update blog...lunch hour selalu karang entry tapi lunch hour kali nie saya tido...gara2 eman batuk2 non-stop mlm tadi...kesian tgk sbb asik batuk2 smpi dia tak bley tido...satu badan saya lumur dgn vicks ponx tak dpt legakan dia...last2 pagi tadi elok2 jam saya bunyi dia batuk and muntah kahak dan lendir...terus dia tak tido dah smpi saya atr rumah bbsitter...blk nnti baru bwk dia pi klinik...



so kita teruskan lai dengan trip sabah saya yer...satu2 tempat dan tarikkan yg saya pegi di KK adalah Lok Kawi Wildlife Park...tempat nie kira mcm zoo lah nama senangnye...rasa mcm kecik sket dari zoo negara tapi saya rasa kat sini lagi best dari zoo negara...klu bwk anak2 lai lah seronok derang...



satu menda jer yg tak best masa kitaorg dtg sini...iaitu orang utan takder...sbb kwsn org utan tu derang tengah upgrade so orang utan disimpankan...seday tak dpt tgk orang utan...huhu lai satu takder plak nmpk kuda belang..bila google tgk ada kuda belang kat sana...tp yg lain2 tetap best...eman lah yg plg excited sekali...mula2 dok dlm stroller last2 saya jer yg mcm org giler tolak stroller kosong huuuu sbb dia dah sebuk belari dengan excitednya kesana sini...



cuba tgk gbr kat bwh nie jarak antara kami dan harimau nie hanya dipisahkan dengan selapis cermin jer...huhu kalau lah pecah cermin tu sure kelam kabut kitaorg nak lari naik kat atas... :p saya ada amik video masa harimau nie dok ikut eman lari kesana sini...seram gaklah...tp budak2 mcm eman nie mana tau takut sgt...yg dia tau enjoy and happy...and yg dia takut gelap ada hantu...haha


kalau korg g sini saya cadangkan pergi dlm kul 2 sbb waktu tu time derang bagi makan binatang2 nie....mula kul 2.15 klu tak silap saya dia bg sunbear makan atau bahasa melayu beruang madu....lepas tu derang bagi mkn dekat harimau, otter dan monyet...mmg menarik gaklah...kebanyakkannya saya amik video...nnti2 klu saya free saya upload dlm youtube...



pengalaman gak nie sbb kitaorg sdri bg monyet2 nie mkn...monyet kat atas nie nama di squirrel monkey, comel giler kot tangan kecik jer...tgk eman berani jer dia pegang ulat2 tu and biar monyet tu amik dari tgn dia... surprise dia tak geli and takut...bravo anak mama, mewarisi keberanian mama barulah trill sket hehe...

kat bawah nie plak monyet jenis proboscis monkey atau monyet hidung pjg...nie mesti ada keturunan dengan pinochio nie huhu...ini jugak salah satu tarikkan kat lok kawi nie...klu pi kat souvenir shop dia mmg patung monyet nie byk kat sana...



mmg puas hati kat sini...tp kitaorg terpaksa jln laju2 sket sbb masa nie gelap berserta guruh, hujan nak turun...klu tak bley spend masa and jln2 lai kat sini...blk tu saya yg kepenatan and tido...pdhal mereka berdua tak tido ponx...huhu biasalah mama penat tolak stroller kosong... :p


2 comments:

juelee said...

wah macam best je.. ritu gi sabah tak singgah sini, masa tu bujang takde anak hehe takde la keinginan nak g zoo tu

mieoney said...

biasalah jue masa bujang2 nak buat activiti yg ekstrem jer...mcm snorkeling semua kan...so klu ke sana mesti kena pegi lok kawi nie tau...

 
Design with love by Jiji for Zamimie