Thursday, February 5, 2009

Tortilla Wrap...








Bahan-bahan:
Daging (grill ikut suka perasa)
salad
timun
tortilla bread
tomato
mayonis
mustard
chili sauce

*bahan sampingan tu ikut suka lah korg nak buh apa ponx tp potong halus² kecik2 jer sbb takut nnti susah nak gulung.. tuk daging tu plak saya grill ngan bbq sauce jer...










Method:
1) grilled the beef until cook and set aside.
2) prepare all the vegetable..cut it thinly and nicely.
3) panaskan tortilla until soft..pas tu siapkan spt gbr dibawah


4) jgn lupa letak sos sekali bru rollkan n bleh di mkn ponx.


semalam kitaorg still lai diet huhu...saya smlm seharian tak mkn nasi..cuba tuk hindarkan nasi sbb dlm proses diet sbb rasa mcm dua² ponx dh gumuk..lol :-p so blk² jer keja smlm saya ponx smngt² lah grilled kan daging yg telah diperap smlman tu..so after that setelah diroll dn roll maka jadilah mknan itu.. btw 1st sekali buat tak jd sbb tortilla tu cm keras smcm...rupa²nye kena panaskan dulu bru lembut..so second roll bru menjadi..wpun tak selembut roti toasted twister kfc tu..next time nak try plak guna ayam..enjoy viewing and drolling..lol :-p

~~end~~

2 comments:

atielense said...

waaaah diet ek......
bagusssss....yezzar tinggalkan nasi buat sementara waktu....

gud lak....

~Eila @ Along~ said...

uiihh..byknye bahan..syok gak ni sesekali layan western...yummy je tgk!

 
Design with love by Jiji for Zamimie