Wednesday, June 30, 2010

Anak-anak Zaman ini...

budak2 sekarang nie semua dh moden...dr segi apa jerlah permainan, makanan, baju-bajan dan segala2nye...masa kita dulu main kejar2, masak2, baling selipar...klu baju plak takder canggih manggihnye..pki lah ko baju kurung, tshirt and seluar biasa...nak jmpa gaun time raya yg style kembang2 tuh...pas tu klu nak tido mlm sejuk pki lah bju kurung ngan seluar...takdernye nak berbaju tido yg cantik2 cam skrg...



dr segi mknan plak mkn nasi ngan ikan sayur...ikan masin, kicap, telor...ayam raya bru jumpa tu ponx ayam kg yg liat tu...budak2 skrg mkn kfc, mcd...tak ponx mkn beger, pasta, sosej...nasi mmg susahlah nak bg mkn, sayur apatah lagikan..



eman skrg nie dia punye kerterujaan kat gajet2 elektronik ni...susah tul nak tgk dia main permainan dia dlm jangka masa lama...mau dia baling aja klu dh borink..tp klu bg hp meleleh2 air liurnye membelek...itu belum lai bila letak depan pc, mata mmg terpaku jer tgk...bila syok sket terlompat2 lah...air liur mmg meleleh lah time tu...pas tu cam pndi tangan dok ketuk2 keyboar....bila dibukakan tv citer katun tak maunye di tengok...tp bila bukak bola ke, berita ke, lama gak dia terpaku tgk...apalah dlm fikiran dia gaknye...huhu


bahayakan cam nie...so lepas nie nak kena perkenalkan eman ngan pemainan dulu2 lah supaya kurang sket perbelanjaan beli permainan utk dia...[dasar kedekut hahaha]




~see multi-tasking eman nie...hehe sekali dua dia layan~


~mama lapar...suapkan bubur eman ek~


~nom.. nom.. nom.. oke smbg blk..~

~~end~~


0 comments:

 
Design with love by Jiji for Zamimie