Thursday, June 24, 2010

Cerita Eman...

lama dh tak wat entry psl eman kan...huhu entry sdri ponx bercinta nak mengarang...so meh nak share pic2 eman 7 bln.. skjp jer masa berlalu dh nak setahun dh eman...rasa cam baru bln lepas jer bersalin..huhu

skrg nie perkembangan eman skrg nie..berguling2 mmg dgn jayanye lah kan...sudah pndi berkombat aka menjalar bahasa kat tmpt saya lah...tmpt org lain saya tak tau...laju jer plak tu...lai laju klu dia nmpk saya bwk mangkuk mknan dia...dh pndi kan so tau lah...

eman skrg nie kuat mkn kuat susu...klu minum susu 6oz dlm 3 jam minum lai...mslhnye klu buat lebay sket tak abis...mkn bubur plak tok sah ckplah semangkuk penuh tu mkn...pas tu klu mkn mmglah tak menyabar yer...mulut dh mcm anak burung klu mkn dok lah nganga2 jer...hik2 kdg saya suka mendengki acah2 jer nak bg mmg melalak lah budak tu dibuatnye...[nnti saya share resepi mknan eman ek]

skrg nie tido mlm adalah susah yer...nak kena paksa plak..nak main tp mata ngantuk..tu yg tgh2 main nangis sbb ngantuk..bila dukung letak atas katil terus nangis sbb dia tau mmg kena paksa tido..huhu nangis sambil sebut abuuu...abuuuu...abuuuu....


~teman mama soping kat isetan..comot bru lepas mkn nasi ngan prune~


~ngan baba kat giant nilai..
tgk mulut tu dia berjaya ngap roti yg kitaorg bg...tp kami cepat2 keluarkan...so muka adalah agak keciwa disitu...hik2~


~tercengang2 sbb 1st time pi umah org kawin ada munyi yg kuat2..tak biasa dgr so dia cam pelik lah sket~


~ngan mama~



~ngan baba~


sudah ada bunyi menyebut...atrnye abu...apa yg abu tak taulah..tp klu suruh tido smbil nangis akan sebut abu, abu..mgkn dia nak ckp tak mo, tak mo kot...kdg2 saya terperasan dia dh pngil kitorg cth cam nangis2 sebut aba, aba and muka akan pdng baba dia...klu saya ponx ada gak ama lah dia pngil...tak tau lah secara kebetulan atau mmg dia dh pndi nak panggil kitaorg..
eman skrg dh pndi main dh..suka klu kita main nak tangkap2 dia...ketawa mmg mengelekek lah...kdg2 tgh nangis ponx boley jer nak ketawa...huhu suka tgk bola kat tv..mgkn sbb pdg tu hijau atau dlm hati berfikir napa lah org tu bodoh sangat kejar bola yg satu itu..ahaks.. tp katun adalah bolayan oke.. =p
oke itu jer yg saya teringat setakat ini..nnti bila ingat lai saya tulis next time...
~~end~~

0 comments:

 
Design with love by Jiji for Zamimie