Tuesday, September 8, 2009

Iftar ke - 16..

akhirnye berjaya juga saya berpuasa smpi ke puasa ke 16 nie..kira dh separuh bln lah posekan.. and berjaya jugak saya memasak utk berbuka setelah 16 hari berpuasa..huhu klu sahur toksah ckplah mmg hari2 ponx saya masak..tp fill tu tak sama mcm kita masak tuk berbuka...

so awal2 lai saya dh ckp ngan mydear yg hari nie saya nak masak..siap tanya lai dia nak request mkn apa..tp dia tak kesah ponx cuma dia ckp teringin nak mkn nasi campur..yerlah selama nie dok mkn nasi segera jer jemu lah gamaknye...ala nasi segera takkan tak tau kot..mcm nasi lemak, nasi ayam, nasi grg tu kira nasi segera lah saya panggil..huhu and he request for puding caramel..tpaksalah saya surf internet cari resepi..tau nak buatnye cuma sukatan jer tak brp nak tau..

so lepaklah saya yerlah masak sng jerkan...hehe smbil pejam mata dh siap.. :p eksen ko..hehe ala bru kul 3 mydear dh sound bila nak msk nie.. tkt ler tu saya tak msk..kenalah mkn nasi segera lai..:p so dkt2 kul 5 bru saya msk dapur..

1st sekali wat puding caramel dulu, pas tu baru buat inti sadin tuk roti celup telur..pas tu masak kari ayam plak..kemudian baru ler masak sayur and grg ikan masin buat air terus masuk waktu..apa lai mkn lah..hehe

ini saya buat jadi jer cuma tekstur tak cantik wpun dh tapis adunan...tetap juga mcm honey comb..mgkn kena adjust kot suhu tu sbb saya kukus guna rice cooker je...tp tak kisahlah janji sedap..hehe

ini mknan kedua saya buat..simple jer..org lain tau kot nak buat tak pyh resepi..

ini 1st time masak kari...jadi jer kuikui..itu ponx ingat2 lupa cara my mum masak...hehe

ini mknan pembuka selera my sis bagi..dia beli kat mana tah melaka kot klu tak silap..ikan masin nie sedap sbb nipis jer..so bila dh grg rangup jer rasa mcm ikan bili...kobis grg tu janji ada jer...tapi habis jugaklah saya mkn sorg...huhu

pas tu ada satu insiden dimana lupa nak grg tempe mydear...huhu tinggal 1-2 minit nak buka dia tanya; "mana tempe abg?" haha cmner bleh lupa...tp takper saya grgkan tuk dia masa sahur sbg ganti..yg penting saya puas hati ngan masakkan saya... :)

p/s: sorilah klu gbr tu jd terteleng..tak tau knpa tah...

~~end~~

2 comments:

cik_ah82 said...

uish, selera aku tgk..
rajin ko weh, pandai ko masak..
aku ni je malas..huhu..dh la masak xpandai..
gitu2 je..wuuaaaa

mieoney said...

hehe rajin tu bley lah..sbb aku suka msk2 nie...sedap tak sedap blkg kira janji ada kemahuan...hehe

 
Design with love by Jiji for Zamimie