Daisypath Anniversary tickers Lilypie Kids Birthday tickers Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Happy Birthday tickers

Wednesday, October 31, 2012

Langkawi 2012 ~ Hasil Tuaian...

salam semua...sorilah cuti raya terlebay plak terlebay makan daging korban smpi lemau nak udpate blog...dengan bz sket so nak curi2 masa tu malas...selalu cepat jer curi masa nak update blog...hari nie gagahkan diri update setelah ditegur oleh pembaca tegar lagi setia...huhu

so hari nie nak abiskan citer langkawi sblm masuk citer bab lain plak...selain tu nak kongsi sket tips dari pemerhatian saya...so meh tgk apa yg saya dah borong...tak byk ponx sbnrnye sbb spt yg saya ckp limited space kan, nak bwk test gear mydear lai, ngan baju2 kitaorg lain...so menda2 yg plg saya nak sgt beli saya tak beli iaitu kuali tefal ngan periuk vision...mmg dah tgk dah periuk tu, sekali angkat berat sungguh terus lupakan hasrat...huhu sbb space limited tak nak letak kat dlm kargo, nak bwk naik kabin so lupakan ajer...brg2 keja mydear kena bwk naik kabin, harga puluh2 ribu giler nak lepas tgn mcm tu jer...klu hilang tak ke meniaya...


coklat kenalah beli, tak sah klu ke langkawi tak beli...ini jerlah yg saya beli...ada sedikit kiriman org, ada sedikit utk bagi2 kat org dan sedikit utk diri sdri...coklat plg sedap yg kat depan sekali whittakers...korg klu pi kena beli hokey...sedap melampau coklat nie...saya amik yg almond wpun saya beli yg kecik puas mkn tau...setiap gigitan mmg akan dapat almond jer, coklat ponx tak berapa manis melampau smpi lekat kat gigi...sengaja saya tak nak beli bar yg besar klu yg kecik2 nie senang sket nak mkn...kesegaran terpelihara sbb saya bkn jenis mkn coklat byk2 habis terus...bar kecik tu ponx mkn 3 kali...coklat nie besar sket mcm kotak mancis kayu tu and tebal yer...tp habis dah coklat nie, nak kena cari kat kedai coklat kat airport nmpknye nie...tp sure mahal sketlah kan...takper janji puas hati... 


ehem penambahan koleksi pinggan mangkuk saya...corelle warm pansies dah beranak pinak nmpknye..saya beli yg loose...beli 20 pcs nie, nasib ringgan so bwk hand luggage slamber jer 14kg plus brg2 lain yg bley sumbat dlm beg lah...huhu owh ada tak sapa2 penah jmpa mug corak nie bgtau ek...stkt nie jmpa cup ngan piring utk air panas tu jer...yg tu tak mau sbb jug air panas takder dia jual plak....saya nak mug juga...so skrg nie dah ada 32pcs dah corak nie....pretty pink punye corak ada 16 pcs yg nie siap mug sekali...tp tak guna ponx sbb saya lebay suka corak warm pansies nie...

owh lai satu drooling ngan corningware jenis warm pansies, 5 set (10 pcs) RM500++ dekat Idaman suri tak naik meroyan kat situ saya...klu 3 set dekat jusco dah dekat RM600 tau...ari tu beli yg 0.5L ponx dah RM190, beli yg 2.5L dekat RM300...ini 5 set dari besar2 ayah ke sekecik2 anak RM500++...2-3 kali fikir nak angkat ker tak, nak angkat ker tak...huhu last2 tak hangkat ponx sebab berat...seday plak...tp takperlah takder rezeki nak wat camner...klu pegi lai next time saya rembat...huhu tak yah beli menda lain, beli tu jer dah cukup... :)


yg nie harus beli ikan bilis langkawi sbb sedap  langkawi punye ikan bilis...fresh, berlemak and tak masin sgt...klu goreng rangup jer...yg nie sentiasa jadi stok kat umah...klu habis saya selalu kim kat member saya...mmg setiap kali beli 1kg lah...beli yg blm kopek punye sbb yg dah kopek tak elok dah sbb byk hampas2, rela beli yg nie and kopek sdri baru berbaloi...harga dia letak kat situ 1kg RM27.90 ini harga beli sket2 rasanye tp sbb saya beli 1kg terus so dia bg RM24 jer.... :)

lai satu tu kuali kecik utk suka2 hati beli...RM2.90 jer bley seronok2 grg telur dlm tu, buat lempeng ker, buat pancake ponx elok tu...tak ponx klu saya sebuk2 masak kat dapur eman dtg nak kaco saya bg jerlah dia yg nie suh dia masak2 guna nie...kecik jer 12 cm jer...huhu ada bentuk star ngan bentuk love...saya amik satu jer sbb beli byk2 ponx nak wat apa...yg nie beli dekat langkawi saga depan HIG yg besar....


last sekali dah naik flight ponx membeli belah juga...FM dari airasia, langkawi punye ada beli juga tp tu cam biasa2 jerlah...yg nie unik dan menarik so beli lah...RM26 ker RM29 saya lupa lah pulak...masa pegi saya dah aim dah..so masa flight blk tu ckp ngan mydear, mula2 dia mcm tak setuju sbb dia ingat satu ketul harga mcm tu...bila saya ckp 6 ketul harga cam tu baru dia on jer...comel jer bila letak kat peti ais secomel org yg beli...huhu



oke dah tu jer brg belian saya...so kat sini nak share sket ngan korang tips lah klu nak beli belah di langkawi...pertamanye klu nak beli pinggan corelle yg loose tak yah cari kat idaman suri (IS) sbb kat situ takder jual yg loose dia jual set jer, tu ponx tak byk pilihan...pi beli kat haji ismail group (HIG)...coklat kat IS mahal sikit dari HIG tp beza tak jauh sgtlah dlm posen2 jer tp ada gak yg beza RM1 mcm tu...

lai satu klu korang beli coklat kena perati2 sket dia punye expiry date sbb kdg2 lai 2-3 bln jer nak expired dah...tp klu beli nak mkn terus takder hal kot, tp nmpk sgt dah tak fresh kot...ada satu tu coklat M&M's yg ada figurine kat atas tu, yg jenis besar 4 segi kotaknye tak smpi RM20...selalu saya tgk harga dekat RM50 lah...sekali selidik punye selidik bln Nov 2012 expired datenye...huhu nasib tak borong tadi...sbb pelik punye pasal sbb harga murah sgt tu yg selidik lebih2 tu...huhu

klu nak cari segala mak nenek brg rumah yg mcm2 bley pi cari kat IS sbb kat situ klu jual sudu berjenis2 sudunye, dari mahal ke murah...klu mcm pinggan ponx ada mcm2 jenis...yg melamine ada, yg kaca ada, oeriuk kuali ponx kat IS byk...klu nak beli barang vantage kat HIG ponx banyak, kat IS tak perasan plak saya...

klu pi kedai HIG tu better korg pi setiap kedai, sbbnye kdg2 setiap kedai HIG tu barangnye berbeza2...yerlah kedai kecikkan mana nak muatkan semua....tp jgn risau HIG tu kedai kat kwsn sekitar jer jln tak smpt penat dah smpi...huhu

dah tu jerlah kot huhu...so officialnye tamat sudah entry langkawi nie...dah tak yah muntah2 ek...ada juga entry yg saya skip sbb rasa cam tak penting lah kot...huhu [sbnrnye sdri ponx dah tak lalu nak wat entry langkawi]...

7 comments:

Lynn Huraiza said...

gie langkawi mesti beli choc...tak sah kalau x beli...hehehe...

mimie said...

langkawi dan chocolate tak dapat dipisahkan...ingat langkawi ingat chocolate kan lynn...huhu

lieyalatif said...

wahhhhhhhhhhhhhhhhh blink2 mate kite tgk hasil tuaian...mmg wajib menuai bende2 ni kalo ke langkawi...lagi satu tefal pun wajib rembat heheheeh...

coralle tu cun...lieya suke....kat umah lieya yg sweet pink tuh...

mieoney said...

lieya klu duit berkepuk2 mmg segala menda nak beli kat sana tuh huhu...

klu mimie jual sweet pink kat lieya nak tak? bru pki 2-3 kali jer...huhu

Mimie said...

Warm pansies set and loose banyak lg kt Idaman Suri ke? Sbb plan nk pegi very soon.. Thanks... : )

mieoney said...

mimie ~ eh mimie juga? hehe klu yg loose dekat haji ismail group (HIG) byklah...dekat idaman suri takder plak yg loose tu...set corelle ponx tak byk sgt kat idaman suri...better cari kat HIG

Mimie said...

Ye... Mimie juga. Hehe.. Erm nk tanya la if ada yg jual warm pansies 16pc plates n bowls rm450 ok x? Atau better pegi ke langkawi je? : )

 
Design with love by Jiji for Zamimie