Daisypath Anniversary tickers Lilypie Kids Birthday tickers Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Happy Birthday tickers

Tuesday, October 16, 2012

Langkawi 2012 ~ Laksa Power...


sambung balik entry langkawi sblm terkubur huhu...kali nie kitaorg mkn laksa plak...masa pegi dulu takder misi mencari laksa...kali nie ada misi mencari laksa...masa mula2 tu dok cari kat jln tepi airport yg mana lah gamaknye gerai laksa nie...kitaorg pi side yg salah, jln kecik bebenor mcm jln celah batas sawah plak...rupanye dari hotel kitaorg tu straight jer ke arah cenang dekat pulapol tu huhu...


 pilihan kitaorg laksa power...punyalah byk org jual laksa kat tepi tu smpi tak tau kitaorg nak pilih yg mana satu...google2 ada org ckp laksa power sedap...ada ckp laksa pulau sedap...last2 laksa power pilihan kitaorg sbb tempat dia proper sket...stkt minum petang jerkan so amik laksa sorg semangkuk, pasembor and cendol...dah tu jer...


cendol biasa2 jer saya rasa...klu letak ice shave lagi sedap kot dari ice ketol2 nie mcm kureng lah...cendol dia ponx biasa2 jer tak order ponx takperlah kot...laksa plak so-so lah bg saya...tp yg best sbb telur dia sebiji...kurang masam...saya suka laksa yg pedas2 dan masam2...bru best klu cukup semua nie...


pasembor saya pilih yg basic jer...yg nie sedap sbb tepung dia rangup2..byklah pilihan yg ada..saya cuma amik tauhu ngan tepung udang jer..sayur shredded cam tu mmg best dan menyelerakan...cuma kuah dia manis sgt...klu kurang sket manis dia lai best kot...harga keseluruhan saya tak tau sbb banker lah byr saya tukang order jer...huhu


sesi memujuk si kecik nie...tgh2 tido tetiba kena bangun hanginlah dia...mula2 tak nak tu last2 dah rasa sket dia sorg2 jer konker...org nak minta sket ponx tak bley...huhu

2 comments:

Lynn Huraiza said...

tak pernah plak try makan kat situ...nanti boleh ler cuba laksa power tu kalau berkunjung ke langkawi...

juelee said...

ktorg makan laksa ngan cendol mak bedah kat jalan padang matsirat.. memang sedap la.. laksa die tak byk belacan and pekat... 2x ulang tempat yg sama heheh sbb sedappp

 
Design with love by Jiji for Zamimie