Daisypath Anniversary tickers Lilypie Kids Birthday tickers Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Happy Birthday tickers

Monday, October 8, 2012

My New Smile....

lambat nak update sbb gigih dok cari gbr lama sblm berbraces...semangatlah nak tunjuk beza sblm dan selepas pakai...huhu jenuh wei nak buka satu2 folder...dah lah saya bkn jenis yg suka gbr close up...adalah wpun kelabu2 bley gak korg tgk....

sprti yg saya pernah cerita dulu2 masa sekolah mmg berniat pki tp terkubur mcm tu jer...smpi lah dah kawen and dah bersalinkan eman, mydear suh buat braces and dia siap bg 5k cash utk tu...tp biasalah greedy kan, byr yg perlu lepas tu lebay tu belanja dulu...bayar bulan2...lepas tu dah nak kena byr lamp sum bru gelabah...nak guna talian hayat dah tak bley, sbb talian hayat dah digunakan...haha

tp alhamdulilah sakit perit selama 2 thn 4 bulan dah terbuka dah pagar2 besi saya...semangat ooo nak pi buka...tp nak buka pagar2 besi tu ponx bknlah mudah...sakit jugaklah...huhu yerlah doc tu kepit pki player lepas tu goyang2 smbil tarik nak bg tercabut gam tu...punye kuatlah gam tu...lepas tu dia bersihkan sisa2 gam and buat mould plak utk buat retainer...

part retainer adalah bhgn plg penting sekali utk memastikan gigi kita tak kembali pada asal...sbbnye bila kita dah buka braces, gusi2 masih lagi longgar and senang bergerak gigi tu semua...so nak bg gusi tu kembali keras retainer adalah membantu...so spjgn 6 bln klu tak silap saya kena pki 24 jam retainer...bukak kejap2 jer...lepas 6 bln  pki belah mlm jer...huuu 

mesti korang tak sabar2 nak tgkkan ....tp sorilah pic kurang memuaskan...amik dah guna kamera tpi lupa nak bwk ari nie...so kenalah snap guna kamera cap ayam...tp boleylah...huhu



inilah saya dahulu...gigi berlapis tau...bermasalah dari segi nak bersihkan gigi yg termasuk kedalam...kena extra cleaning, berus gigi ponx tak bley saya kena guna kain towel atau tisu utk bersihkan...klu tak nnti dia jadi plak and lama2 dia mkn lah gigi yg ada tu...still lai comelkan...huhu

tp dulu masa saya bljr ada peristiwa seday masa amik gbr pasport...so as usuallah kan klu mula sem baru, masuk kelas baru lecturer mesti suh kita isi borang biodata diri and letak gbr...ada satu kelas tu mmg prof tu suh letak gak, klu takder pi amik...so blk jer dari kelas saya pi kedai gbr amik ..masa tu tak pki lai kamera digital sbb mahal lagi waktu tu...so esoknya gi amik gbr keciwa kot...sbb klu tgk dari gbr nmpk mcm saya rongak dua btg gigi...terus simpan ketat2 gbr tu...sekali tgk mak saya bley buh dlm frame gbr tu...grrrr


ini gbr masa dh pki braces...korag biasa tgk kot wpun jarang2 saya letak pic muka sdri dalam blog...huhu


so inilah dia wajah terbaru saya tetap tembun...hehe gbr snap pagi tadi masa smpi...nmpk gemuk terlebay kan sbb pencahayaan tu nmpk tudung ngan muka saya selari...huhu berani letak gbr close up.. :p tp takderlah sengeh terlebay sbb malu2 lai...huhu okeylah dah bley rasa serasi ngan gigi baru...lagi 2 minggu kena pi amik retainer plak mcm kat bwh...kita pki pagar besi satu baris plak...yg nie best bley buka n pasang blk...huhu harap2 tinggi semangat saya utk kerap pki klu tak sia2 kuarkan duit dkt 5k buat braces....








0 comments:

 
Design with love by Jiji for Zamimie