Daisypath Anniversary tickers Lilypie Kids Birthday tickers Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Happy Birthday tickers

Thursday, April 28, 2011

Annoying Betul lah....

sebelum tu nak minta maaf kepada sesapa yg baca klu korg sdri ke, bf korg ke, abg korg ke, suami korang ke, ayah korang ke atau sapa2 yg ada kena mengena ngan korang...minta maaf siap2 sblm kutuk sbb mmg annoying giler okeh...

selasa ari tu saya blk keja 6.30...time tu ujan lebat tp saya redah jer blk sbb nak amik eman...mydear plak ada discussion tak ley blk awal...so saya terpaksa blk cepat2 utk amik eman...bajet smpi umah sblm kul 7.30 tp jem sesangat...bygkan dr opis 6.40 smpi dekat desa petaling 7.40....sejam tu bkn jauh sgt ponx klu drive hari biasa rasa saya dlm 10-15  minit dh bley smpi tol sungai besi dh...

tp bkn saya nak citer psl jem ponx sbb hari2 ponx saya kena hadap ngan jln jem nie...dh jadi rutin harian dh...tp saya nak citer tentang keta yg pki lampu putih...kan ker keta kita lampunye ala2 kuning2 kan...bkn apa sbb tulah lampu keta tu telah ditetapkan sejak azali kaler kuning supaya tak menganggu pemanduan org depan serta org dijln bertentangan...klu org yg bwk tu mmg ler dia tak rasa apa2 sbb dia tak hadap lampu tu...

lampu putih nie menyilaukan pndgn tau tak...sakit mata saya ari tu...dh ler jln jem mmg susah nak lari2 so dok lah lane tu jer...dia plak sedap jer kat blkg menyuluh kita...nak kata lampu high beam ponx bkn...sbbnye lampu tu tak sampai kat cermin atas cuma dia nmpk kat cermin sisi saya jer...tp itu dh cukup menyilaukan mata saya...mau tengok...




nampak silaukan...secara realitinya lagi silau sbb lampu tu kaler putih...klu lampu biasa tu boley tahan lai lah....selalunye saya perasan keta2 mewah yg leak lampu nie tp kdg2 ada jugak keta2 biasa yg letak jugak....saya smpt snap gbr keta tu tp gegar2 lah and mmg betul tekaan saya keta mewah...



merz tp masa saya lalu tepi dia saya siap pandang tau tp sekali cermin dia gelap koo...byg dia ponx saya tak nnmpk...mmg ler dia tak heran klu cam tu sbb dia dok bergelap dlm keta klu org suluh ponx dia tak rasa silau...geram tul saya smpi terfikir klu lah aku dpt org tu nak letak dia depan lampu keta dia lepas tu psg high beam, mata dia saya selotape bg tak kelip...ha ko hadap lah lampu ko tu sampai menanah mata..


susah tullah dgn masyarakat yg pandai2 sdri nie...ini kira tak nak ikut peraturan lah nie...saya doa2 dia kena tahan JPJ or polis trafik lepas tu kena saman berpuluh2 kali...haha [evil laugh] marah punye pslkan...sbb saya dh kerap sgt terserempak ngan keta2 cam nie...yerlah klu gi keja2 gelap2 blk ponx gelap mmg akan selalu jmpalah keta cam nie...klu kat highway bila saya nmpk dr jauh keta lampu putih nie saya akan cepat tukar lane...tak mampu nak tanggung kesilauan lampu tu....



derang nie tak consider pada pemandu sekeliling lah namanye...klu kita drive kita tak ley lah nak pentingkan diri sdri kena consider gak org sekeliling...klu org nak msk lane kita jgn fikir dia nak pancung tp mgkn dia bru kuar simpang tu so bgj erlah dia masuk..melainkan dia pancung bru lah kita jgn bg dia masuk...menda nie kan karma...klu kita bg kat org sat lai kita nak wat cam tu org lain bg plak kita laluan...klu org buat baik kat kita, kita buat lah baik...klu org kurang ajar ngan kita balas lah blk kurang ajar kat dia...tp takper klu kita tak balas ponx takper sbb Allah maha adil...


agak2 klu kita report derang akan di ambil tindakan tak...ari tu member saya ada citer yg abg dia nak renew road tax kereta tak bley...sbb ada org report yg cermin keta dia gelap dr yg dibenarkan JPJ...pas tu JPJ suh pi buka tinted tu and lepas tu bru bleh renew road tax...klu saya report agak2 boley jugak tak?

~~end~~

1 comments:

Julia Johari said...

huh! mmg juju x chuka lah keta yg suka pakai lampu putih yg mcm meyinga kt cermin owang tuh akak...yelah sapa2 pun yg kena suluh dr belakang mmg lah x selesa nak bawak keta silauuu yg amat...diorg ikut sedap jek nak menunjuk walhal yg terima akibatnya adalah KITA!...marah lak rasa nih sbb penah gak rasa mcm kak mimi rasa...nak report nih rasa mcm mmg dialu2kan...amik je num plat dia pastu report kt JPJ...sah2 pasnih dia mesti insaf kak mimi coz nanti nak renew roadtax kena tahan...huhuhuhu :P(ketawa jahat coz org keta kecik mcm juju pun selalu kena buli) huhuhu hahaha

 
Design with love by Jiji for Zamimie