Daisypath Anniversary tickers Lilypie Kids Birthday tickers Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Happy Birthday tickers

Friday, April 1, 2011

Tentera Udara Diraja Malaysia


dulu2 mak saya selalu cakap takder sorg ponx anak aku yg keja beruniform (tentera or polis)...tak taulah sbb apa dia suka org beruniform, mgkn sbb abah saya dulu asokar kot... kitaorg adik beradik kerjaya mmglah dh masing2 ke lain..abg saya chef ada gak lah uniform dia kan...dulu masa sekolah2 dulu mmg dia aktif ngan kadet tentera sekolah mak abah saya bajet dia jd askar lah tp tak taulah mcmner boleh pegi ke kulinari...saya ngan kakak saya for sure lah tak akan ke arah itu sbb kami dua2 belajar management...pas tu adik saya uniform gaklah nurse tp bknlah uniform yg dimaksudkan oleh mak saya tu...

lepas tu dh semua anak2 dia takder yg bekerja ke arah yg beruniform mak saya berangan2 plak nak menantu yg beruniform...erm kakak ipar saya seangkatan dgn abg saya tp dia pastry chef, abg ipar saya plak keja ngan misc mmg lah beruniform tp tetap tak ley kawen bwh pedang [eh ke boleh saya tak tau lah plak]...saya plak kawen ngan engineer uniform ponx takder...adik saya plak nmpk2nye tak ler kawen ngan org uniform nie sbb sengkatan jer bf dia ngan mydear TM...huhu

dulu masa belajar ingat lai masa tu cuti sem 3 bln rasa tahun 2003...masa tu tak keja ponx just tolong2 mak saya jer...waktu tu ada drama kat tv1 tayang citer menerjah awan...citer nie psl tentera udara...mmg saya hari2 tgk tak miss waktu tu...lepas tu terus terpasang niat lepas abis bljr nak apply tentera udara...masa tu amik degree so klu cam tu sure saya jd leftenan muda...lai ponx senanglah sbb keja ngn gov lah kiranya...

citer nie smngt2 kat mak saya...org nak jadilah tentera udara nnti...cam smart jer kan pki uniform (patutlah mak saya suka) wah lepas tu mak saya tak kasi...cam2 lah alasan dia ckp saya pendek lah...helooo i tak pendek oke 156 apa, tinggi tau...lepas lah kot...pastu sebuk2 masa tu kapal terbang tentera terhempas...pas tu dia ckp nnti ko mati terhempas lah apa lah...saya jwb takperlah klu org mati mak dpt lah duit nnti...marah mak i youuuu...lepas tu saya ckplah klu pompuan selalu keja opis...ponx tetap mak tak bg...terus melupakan hasrat tu...sadis klu tak saya skrg dh jadi tentera udara gaknye kan... [dream, dream, dream]

so yg jadinye teringat tu kan ker hari2 lalu kat TUDM sungai besi tu dan2 tu jer terus teringat kenangan ngan mak saya tu...lepas tu mula lah dari hari ke hari dok fikir apa tajuk lagu ngan drama tu...nasib lah ingat lirik dia...saya try cari dlm youtube takderlah plak...yg jumpa lagu nie itu ponx derang punye video bkn video citer menerjah awan tu...so korg layan jerlah erk...


~~end~~

6 comments:

purple_lav said...

mimie, abang ngn kak ipar awk tu chef kat mana? hotel kt area KL ni ke?
klu ya bleh laa interview nnt k..

♥WEIYDAWEINGWAFFA♥ said...

fuh!!
suka tgk tudm ni dalam uniform..
sume nampak sama dan smart2!!
cayalar!!


salam singgah dari mummy weiyda❤
keep it up blogging ya dear❤
(◕‿◕✿)

hi fwenz!! keep it up blogging ya!! Kalo free meh ler singgah my blog..--> mummylovers blog

Julia Johari said...
This comment has been removed by the author.
Julia Johari said...

kak mimiee...saya suka lagu dalam citer menerjah awan tuh lah kak..dulu zaman2 masa belajar kt uum saya pun layan citer tuh gak x pernah miss....ahahha mmg terbaikkkkkkk...teringat lak zaman dolu2..mmg kan kita dok kolej Palapes gitu mesti akak ada punyalah pasang niat nak jd pasukan Palapes kan...hehhe tp Allah lebih mengetahuinya kan kak..kita mampu merancang...dulu ada gak tingin nak masuk TLDM leh jd smpai Lt Muda...last2 terpendam jek...huhuhu (dream, dream, will dream comes true now) kihkihkih tergelak diri sendiri :P nice entry sis mimie. Like it!

mieoney said...

fiza: derang skrg tak keja bhgn dapur dh keja bhgn opis...

weiyda: smart kan derang...nmpk sama jer...huhu

jue: akak masa last sem bru palapes dok kolej perwaja..sblm tu derang dok misc tp tiap pagi rabu kot yg pki uniform tu derang kawat ramai2 mmg smart giler arr...tp bila dh dok seblok rasa cam annoying plak budak palapes nie...haha

Unknown said...

Hehehehe..tq kerana gne soundtrack video pop skuad sy..mmng lagu tu ler yg membangkitkn semangat kami dlu.

 
Design with love by Jiji for Zamimie