Thursday, April 21, 2011

Berkelah Plak Korang yer....

ini saya snap selasa lepas...tgh2 beratur nak byr tol tetiba nmpk plak derang nie sedap jer berkelah kat tepi jln....korang pernah tgk tak berkelah di tempat yg tak sepatutnye..



nmpk tak klu tak nmpk maknanye dh tak lama lai lah tu  sila klik gbr utk besarkan gbr...seronok jer derrang lepak kat situ smbil tgk org lalu lalang..dh rupa org berkelah kat taman dh...cantik2 plak bulunye tah sapa punyerlah hanjing nie gaknye klu tak silap pengiraan saya ada 10 ekor...cuba ko lalu depan tu lenggang kankung kompom kena kejar...saya nie dah ler fobia ngan anjing sebab kes dulu2 masa sekolah...klu nak tau sila baca entry catdog nie...

heran gak saya cmner lah bley ada byk anjing kat kwsn BSP nie sbb setahu saya 97% penduduk BSP adalah melayu...yg bkn melayu ponx takder plak saya tgk bela anjing...nie sah2 anjing liar nie...dulu kat kwsn rumah saya byk gak anjing berkeliaran skrg dh takder saya tgk..agaknye dh kena tangkap sbb ada org report ngan mpkj...bkn apa derang nie suka msk umah org...cth cam umah kitaorg ada sekali tu pagi bukak pintu tgk elok jer derang dok kat blk dinding tu...siasat punya siasat masuk ikut lubang longkang...sbb pagar kitaorg lubang kecik2...ada jiran tu dia tukar pagar yg agak fancy sket so sng anjing tu msk..sedap jer anak beranak lepak kat porch keta org tu...lepas tu dok depan umah org dh rupa mcm jaga rumah org tu dh, dok bwh keta...bkn seekor dua derang nie selalu berkumpulan...selongkar sampah, berak depan umah org...berkeliaran menakutkan tau...kang klu kena tokak sia2 jer...dh ler anjing liar nie garang...

itu blm tgk klu kat kwsn kedai tu...elok jer berkeliaran depan BSN tu...takkan le BSN yg letak sbb upah jadi jaga...huhu kdg2 siap tido depan pintu nak msuk kat mesin ATM...klu saya sumpah tak msk dh...klu dh nama anjing mmg saya takut tak kiralah kiut mana ponx anjing tu...fobia, fobia, fobia hahaha

~~end~~

2 comments:

Yaati Nor said...

jalan2 kat blog awk salam pekenalan

mieoney said...

tima kaseh...jalan2 lah lagi yer...

 
Design with love by Jiji for Zamimie