Daisypath Anniversary tickers Lilypie Kids Birthday tickers Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Happy Birthday tickers

Tuesday, January 6, 2009

Catdog...catdog...

pagi nie saya pegi keja awal..sbb sekolah dh start so mgkn org ramai dh start keja balik and for sure lah train mesti sesak..so saya amik kptsn bgn awal n pegi keja awal..wpun rasa mcm berat jer bgn awal tp saya gagahkan diri jer mmndgkan ari nie my dear ada kursus kat bkt jelutong so tak leh nak gi keja sesama ngan dia mcm smlm..tak pe temporary saja..hehe

oke sbnrnye nak citer anjing yg byk kat kwsn umah saya..act bkn betul2 dlm kwsn BSP tapi dipinggir2 kwsn menghala ke KTM bangi tu banyak perkmpgn india and cina..so saya rasa anjing tu dtg dr kwsn itu..nak kata dr kwsn BSP sdri mmg susah ler nak nmpk cina ngan india nie..klu ada ponx 1-2 jer dlm satu kwsn...so saya assume mmg dr kwsn itu..

sbnrnye bkn menjdi mslh apa ponx tp risau lah anjing2 yg berkeliaran tu bleh menganggu ketenteraman..tak taulah itu anjing liar atau anjing bertuan..tp klu bertuan kenapa tidak dikurung, kenapa dibiarkn berselerakan mcm tu..kotorlah.. yerlah sdri ponx tau kan anjing tu najis kot2 dia msk dlm pagar umah kita ke apa ke sapa tau kan...

pagi nie masa pegi keja saya peratikan dekat 10 ekor anjing berkeliaran spjg perjalanan saya nak ke KTM tu...kdg2 dlm kumpulan yg ramai..tak ke bahaya kepada pejln kaki atau penunggang motor..buatnye diterkam dek anjing tak ke naya..

ada satu pagi dulu masa saya nak pi keja kuar dr umah depan sket ada seekor anjing dok menyalak2..so kitaorg kan naik keta so lalu jer smbil pndg gitu wah bleh plak anjing tu kejar smbil menyalak2..langgar kang sia2 jer idup..

saya sbnrnya ada pnglmn ngeri ngan anjing nie..sbb itulah amat fobia ngan anjing..wpun anjing tu jauh 100-200 meter lai mmg saya dh lencong dh tempat lain..citer nie masa sekolah2 dulu..masa tu klu tak silap form 3 kot..bru paki bskl mountain bike...masa dulu2 glamer bskl tu ooooo...so dr umah saya akan lalu bukit tuk keluar ke jln bsr..so dgn blagaknye mengayuh basikl mountain bike tu tnpa turun...yerlah ada speed kan so bleh adjust ler..tpkan ke klu speed naik bukit tu yg ringan...mean kita kena kayuh laju2..

so sblm smpi kat puncak tu ada bengkel lori n jentera..so cina tu ada bela anjing..ada satu hari tu tgh syok2 mengayuh tetiba anjing tu kuar dr pagar n kejar saya dlm 2 ekor...warghhhhh saya apa lai mmg kayuh tu nak tercabut paddle basikal ngan kaki mengayuh...tuan anjing tu dh riuh2 halau anjing tu tp tetap gak anjing tu mengejar..dlm 100 meter gak lah...pas tu bru anjing tu stop cuma menyalak..saya masa tu mmg dh peluh2 kat bdan ngan mata..almaklumlah cembeng kan..huhu

pas tu citer ngan mak ayah saya esok tu derang follow dr blkg ngan moto smpi lepas dr kwsn tu..and setiap kali saya lalu sblm smpi bengkel tu saya mesti kutip batu dulu nak baling anjing bodoh tu... pas tu bila nak smpi situ saya akan turun dr basikal dan tolak basikal slow2..takut punye psl..ayah saya siap ckp ngan cina tu suh kurung anjing dia or ikat..pas tu cina tu bleh ckp jgn lari klu anjing kejar..abis ko nak suh aku dok kaku kat situ smpi kena baham ngan anjing ke?? bodoh tul lah..

sejak dr tu cina tu mmg kurung anjing dia..klu dia lepaskan ponx dia akan make sure pintu pagar tak bukak...itulah pengalaman pahit yg menyebabkan mengapa saya membenci anjing..huhu

~~chiaow~~

4 comments:

shima said...

Wei,
NApe aku xpenah tau ko kene kejar ngan anjing ha...ketawa terbahak2 aku...ngeeeeeeee :P

~Eila Nur Kaseh~ said...

kat umah eila pun ade anjing yg suke memekak tiap2 malam..time siang takmo plak die menyalak..hiks..kacau org tdo aje..sabar je laa

Anonymous said...

i'm one of ur silent reader. Suke sgt singgah blog ni. Blog yg simple tpi syokk. Ayat pon sempoi je. Tak mcm kebanyakkan blog suke mgutuk n kondem org. keep on writin dear! *wink*

mieoney said...

angah..
adalah citer msa sekolah dulu..aku rasa ko lupa lah tu..ko kan gi sekolah naik motor..

eila..
betulah time mlm sebuk jer nak menyalak2 kan..buat seram adalah..huhu

cik nab..
thanks cik nab enjoy viewing yer..

 
Design with love by Jiji for Zamimie