Monday, January 5, 2009

Bencilah...

Bencilah dh berapa kali terkena mkn mahal dan dh 2 kali saya berjaya menumpaskan kemahalan itew huhu... td baru jer terkena.. saya lunch nasi ngan ikan keli berlada dan ulam..yerlah kita pompuan bknlah mkn nasi melana mcm org lelaki lebih kurang 2 senduk jer..ikan ponx bkn lah besar mana standard saiz jer... nak tau dia caj brp? RM6...tak logikkan.. nasi putih + ikan keli berlada + ulam = RM6.... so msa dpt resit tu terdiam kejap..so kawan2 yg lain ponx ckp mcm tak logik jer rege dgn apa yg saya mkn.. so apa lai masa bayar kat kaunter tu saya tanyalah.

saya: dik, ikan keli seekor brp inggit?
bdk kaunter: rm3.50.. akak mkn ikan je ke?
saya: tak akak mkn nasi campur tp cm tak logik jer RM6..
bdk kaunter: akak amik nasi byk ke?
saya: mcm biasa jerlah.. [agak2 tgk saiz ler takkan ler saya nak mkn byk]
bdk kaunter: [amik kalkulator dn kira]

stlh dikira total dia RM5 jer..bru lah berbaloi sket...sblm nie saya kena kat tmpt yg sama gak..amik nasi, ayam msk merah n ulam dia charge smpi RM7.50...logik ke? saya tak puas hati gak pegi tanya..yerlah customer is always right kan..bknlah nak berkira psl mknan ke apa..tp kita kena gak fikir secara logik lah..lainlah klu saya mkn kat hotel ke restoran besar ke apa..ini mkn kat tmpt biasa jer..pinggan ponx dh calar2, gelas ponx berdaki tau... manusia nie klu nak untung ponx agak2lah kan..my MIL ponx pernah terkena gak cm tu..

p/s: so kwn2 berhati2 lah klu mkn..kedai mamak ponx selalu gak terkena mcm tu... bkn berkira tapi tak mau ditipu..itu aja..terpulang pada masing2 kalau tak kisah..saya kisah!!

~~end~~

0 comments:

 
Design with love by Jiji for Zamimie