Monday, January 19, 2009

Aktiviti Minggu Ini..

selain dr buat kuih karipap saya da jugak melaksanakan aktiviti lain..
apa kah aktiviti??
bercucuk tanam..huhu

bknnye apa ari tu ada beli pasu yg kaler2 tu..so dok fikir nak tanam apa dlm tu..nak tanam bunga cm tak sesuai jer sbbnye pasu tu kecik sgt..so tak brp nak sesuai tanam bunga.. yerlah nnti bunga tak berkembang dan mati spt cth yg berlaku kepada 2 pokok kami.. hahaha

ari tu saya tgk kentang kat umah tu dh bertunas..so apa lai saya ponx potong and cuba tanam kot2 tumbuh tak yh beli kentang dh...klu mak saya tau mesti dia ckp "kayalah ko klu cmni"...huhu tgk okela lai tp takder lah dia kuar daun ke apa..bru pucuk2 kecik jer..

so saya fikir punye fikir apa nak tanam nie.. tetiba terfikir sbb saya selalu gak pki tp dlm kuantiti yg sket.. sbb selalu beli byk2 membusuk jer dlm peti..kdg2 tetiba rasa nak pki so cm leceh nak pi beli.. yerlah nak pki sket jer susah2 pyh nak pi kedai semata.. so saya rasa adalah elok kiranya saya tanam pokok nie klu jadi lah..nak tau pokok apa yg saya tanam, jom kita tgk..







inilah yg saya tanam daun saderi bahasa saya lah..tak taulah korg panggil apa..bahasa saintifik pulak namanye Chinese celery spt tertera kat pack dia.. tgk biji dia kecik2..rasa mcm biji ketumbar jer tak taulah bleh idup ke tak..huhu gigih menanam nie..



mingu nie blk kg nak pi cari bunga2 lah tuk rumah tu..sbb rasa seronok plak bercucuk tanam nie..patutlah mak saya sanggup berpanas kat luar membelek bunge..huhu celik2 mata dh ilang pi tgk munge.. berjangkit dh ke saya nie gaknye... :)


~~end~~

1 comments:

shahrul said...

"mari kita raikan dgn daun saderi" (kata-kata wonderpets bila dah berjaya setle satu kes, ehehhehe..dessi

 
Design with love by Jiji for Zamimie