Daisypath Anniversary tickers Lilypie Kids Birthday tickers Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Happy Birthday tickers

Saturday, January 10, 2009

Tak abis2...

smlm masa balik keja saya berlegar2 dulu kat kl sentral sbb my dear ada kursus kat Bkt jelutong and kursus dia abis lmbt sket..so saya turun kat bwh dlm kul 6.20 train dh smpi and org adalah ramai sdg berpusu2 nak naik train...biasalah hari jumaat mmg agak sesak ngan org ramai dri hari biasa..saya tak naik ponx train tu sbb dh sesak sgt..so tgu next train lah..

baru jer duduk tak smpi 2 minit tetiba announcement:
" train ke seremban akan tiba dlm masa 22 minit, sila beratur di garisan merah."

dlm hati saya dem lmbt giler train nie pas tu klu garisan merah maknanye itu adalah train yg satu pintu tu jer..so saya ponx bergegas lah beratur and glad i'm the 1st one yg beratur..takperlah walau kena berdiri smpi 20 minit ponx..







tunggu....
.
.
.
.
.
.
.
.
~5 minit~
.
.
.
.
.
.
tunggu...
.
.
.
.
.
.
.
~10 minit~
.
.
.
.
.
.
.
tunggu...
.
.
.
.
.
.
~15 mint~
.
.
.
.
.
.
.
dan tunggu lagi.....





akhirnya dia announce lai
"train ke seremban akan tiba dlm masa 4 minit lagi..sila beratur di garisan merah.. garisan merah sahaja."

oke waktu tu derang semua dh berebut beratur kat garisan merah..klu tak derang beratur kat garisan ijau sbb train ke seremban selalunye akan beratur kat situ..dlm hati saya tersenyum sbb saya adalah org yg paling depan sekali..so klu tak dpt duduk sekali ponx saya akan dpt masuk awal tanpa bersesak serta dpt berdiri dgn selesa..

"train ke seremban akan tiba sbntr lagi sila beratur di garisan merah..di ulangi garisan merah sahaja."
train nak smpi dh jap lai and dia tetap suruh beratur kat garisan merah..



train ponx smpi....





nmpk dh lampunye..



sekali tren yg dtg tu rupanya train baru pintu byk tu..dem org dh kelam kabut dh berlari ke garisan ijau termasuklah saya sbb keadaan agak sesak dan org ramai..so saya mesti pastikan saya dpt naik train..yelah train yg lps nie tak tau brp lama lai bru nak smpi...terpaksalah saya bersesak2 and bertolak2..dpt gak naik tp cm biasalah sesak, padat, masam hampeh semua ada...

tolonglah Keretapi Tanah Melayu Berhad buatlah sesuatu..kerapkanlah train tu..jgnlah 20 minit kul 10-15 minit okelah..ini nak tgu 20 minit smkin lama smkin ramai org..sbb tu lah jd sesak..ko buat sistem-Q cmner ponx mmg org tak akan beratur sbb apa..klu beratur ko kat blkg mmg tak kan dpt naik punyer so mmg lah kena berebut2..harap2 lah saya takkan gunakkan komuter nie dlm jangkamasa yang lama..

tak habis-habis.....

~~end~~

2 comments:

Anonymous said...

Hm, bukan mereka ada perubahan kekerapan ke pada waktu puncak?

Tapi, memang komuter ni selalu tak ikut jadual.

Nanti tau-tau je train tergendala. Lagi hangin!

mieoney said...

mana ada..waktu puncak lah tu time train lmbtlah apa lah..nyampah tul..

 
Design with love by Jiji for Zamimie