Daisypath Anniversary tickers Lilypie Kids Birthday tickers Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Happy Birthday tickers

Tuesday, April 12, 2011

Mohd Abdullah Chan...

akhirnya tercapai juga hajat nak mkn kat mohd abdullah chan nie...sbbnye saya nie mmg feveret mkn chinese food..so alang2 dh ada kat bangi moh ler kita gi mkn...mula2 tu mydear cam tak nak gi sbb jumaat mlm tu nak tgk maharaja lawak so tkt tak smpt nak blk tgk..tp saya buatlah ala2 cam merajuk sket so mydear ikutkan jerlah perangai bini dia nie...huhu

.:: abg cepat order saya lapar dh nie ::.

.:: meh tgk menu apa yg ada .::


.:: ini yg kami order ::.

.:: stim tauhu ::.

.:: baby kailan ikan masin ::.

.:: salted egg chicken ::.

.:: kedondong asam boi ::.

.:: depan kedai [slow shutter huhu] ::.


oke dh tgk yer semuanye...kitaorg sbnrnye terkejut sbb harga agak mahal klu nak bandingkan dgn hidangan...yg paling terkejut sayur tu sepinggan baby kailan ikan masin RM12...kitaorg order gaklah kot2 dpt sedulang besar...sekali dtg erm sepinggan utk 2 org mkn jer...oke agak keciwa disitu...so telan jerlah mkn....rasa sama jer cam mkn kat restoran thailand...tp klu tgk harga sayur plg murah RM8...nak tau sayur apa? taugeh ikan masin...klu mak saya nie mau tercekik dia...huhu sbb org biasa beli sayur dekat psr tau dh harga brg basah...mgkn dia rendam kcg ijau tu ngan air mineral agaknye....

yg tauhu stim plak sgt keciwa sbb tuang kicap jer kat tauhu tu lepas tu tabur bwg goreng, udang kering and daun bawang...saya bygkan tauhu cam kat chicken rice shop tu....salted egg chicken dia okelah cuma jer dia bg part yg tulang2 jer...kat bhgn rusuk ayam takder isi sgt lah klu nak mkn...

total saya mkn 3 pinggan nasi, 3 jenis lauk, kedondong asam boi ngan longan - RM40+ saya ponx tak prsn brp tp 40 hinggit ke atas lah...mahal tu tak berbaloi rasanye mkn...mydear siap ckp klu cam nie punye mahal baik mkn chinese food dekat marriot jer...huhu byr mahal tp berbaloi...ini tak berbaloi2 ponx mkn...

tp mgknlah kot klu g mkn reramai berbaloi lah gaknye atau kitaorg jer yg salah pilih mknan...tp klu org yg tak berkira ngan harga mgkn takder masalah....so terpulang pada individu...sbb saya tgk ramai jer org mkn kat sini...so mgkn okelah cuma kami jer tak bernasib baik agaknye...lai ponx mkn berdua jerkan so klu byr mahal2 cam rugi...

saya takder lah nak condemn yer sbb saya ckp terpulang pada individu and kena pndi memilih...so pilihlah dengan bijak anda mampu menghakiminya...tp apa2 ponx kedondong asam boi terbaik...mmg sedap giler tak rugi byr RM2.50 wpun gelas kecik jer...huhu

~~end~~

3 comments:

yus said...

salam kenal,

Selalu bc blog ni sbb nk tgk aksi cumel eiman. Dah try mkn kt Mon Rods @ sek 7 bangi?(dkt ngn restoran urat keting ngn jpj) Situ mknn dia pun boleh tahan. So far sdp la kt tekak sy. Nti try la mknn sana plak. :)

Julia Johari said...

eheheh kak mimie...
saya pun suka gak mkn kt restoran tuh...cedap especially kuewtiau ladna dia...marvelos! asam boi dia mmg terbukti sodap....lama dh x pi mamam sana..mahal? huhuhu dh terkenal mcm2 nak naik, brg nak kot semua...moga maju perniagaan org2 melayu..:)

mieoney said...

Yus : hai yus...thanks sbb sudi baca blog nie yer...teruskan membaca yer...yg psl monrods tu selalu gak lalu sbb saya selalu gi mesra petshop tu tp tak pernahnye nak singgah..one day kena try jugaklah...apa yg best yer?

jue : itulah akak ckp akak mgkn salah order...agaknye klu nak mkn tak ley amik yg set mkn ngan nasi kot kan...huhu

 
Design with love by Jiji for Zamimie