Daisypath Anniversary tickers Lilypie Kids Birthday tickers Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Happy Birthday tickers

Wednesday, July 6, 2011

Mee Bandung Again...


inilah pic mee bandung ari tu yg konon2 nak wat org terliur...tp kurang kick sket kali nie saya buat sbb masa tumis bwg putih tu tak letak cili boh..gara2 malas nak berulang alik pi peti ais punye psl so main buh jer rempah mee bandung tu...udah ler tak cantik rupanye...oren jer kaler...lai ponx saya letak rempah tu tak cukup byk...so byk masalah disitu...klu tumis cili boh sekali kaler dia lai merah..klu boh rempah dia byk sket lai dapat lah kuah yang pekat...

tak yah ler korg nak mintak resepi sbb dh byk kali saya letak so search jerlah yer...tp klu ada sapa2 nak beli rempah mee bandung tu bgtau saya yer sbb kat umah ada byk stock lai...sbbkan skrg dh nak pose so saya nak clear kan freezer saya utk bg laluan mkn sejuk beku yg lain...yerlah stock bln ramadhan katanye...mcm drummet, ayam berempah yg siap diperap, segala mak nenek rencah2, kuih-muih frozen...senang nnti blk keja terus masak...

sama jer mcm thn lepas saya akan msk kot...lai ponx saya blk keja 4.30 smpi rumah plg lewat kul 6 so mmg smptlah nak msk...lai ponx klu dh pegi pasar ramadhan tu akan mengakibatkan pembaziran yg byk berlaku...sbb klu saya yg pegi semua saya nak huhu wpun beli singgit kuih klu dh 5 hinggit dh lima jenis kuih...selalu mmg smpi terbuang lah mknan tu sbb sahur mana selera nak mkn kuih-muih nie...klu sahur cukup dgn nasi panas + drummet atau telur goreng atau ayam grg atau serunding daging...mmg itu jerlah yg lalu kat tekak nie...eman ponx skrg dh besar so boley dh klu saya smbil2 masak tu sambil2 tgk dia main2...

berbalik pada rempah mee bandung tu harga dia RM8.50 sepeket yer...beratnye 500 gram..klu saya masak utk 2 org mkn bley msk 2 kali lah...klu sapa2 nak bley comment jer or email zamimie_zafika82@yahoo.com tp saya takderlah nak atr jauh...cukuplah area kl, bangi, putrajaya, area tol kajang...jauh2 saya tak atr lah yer...esok saya letak gbr paketnye...lupa plak nak snap pic...so jamu jerlah mata ngan mee bandung yg dh siap tu ek...

~~end~~

0 comments:

 
Design with love by Jiji for Zamimie