Daisypath Anniversary tickers Lilypie Kids Birthday tickers Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Happy Birthday tickers

Tuesday, July 5, 2011

Junior Belasah Hitler...

hari nie tak pose ponx...saya amik isnin ngan khamis jer...bila tak puasa nie lagi sangap dr puasa...ngantuklah, malas lah...pdhal smlm puasa rilex jer takder ponx ngantuk ker apa...tulah sbb mkn kan tu yg jd ngantuk tu...hari nie tak nak citer psl mknan plak sbb asik citer psl mknan jer kan...tp hari nie nak citer psl kucing plak...

dh lama tak citerkan psl kucing....kitaorg nie klu bela kucing byk tak rasi sgt...sbbnye kucing suka lari...sbb kucing tu letak blkg rumah jer and kitaorg tak bwk masuk rumah...sbb pengalaman dulu sofa kitaorg kena cakar kucing...dh ler sofa leather tension jer....so agaknye mereka nie borink kot kuar ler jenjln lepas tu tak balik2...mesti gaknye ada org amik sbb kucing kami takder kolar kan so sbb kucing tu ponx cecantik...takper lah since derang dijaga dgn baik kitaorg tak kisah ponx...

so lepas dh ilek semuanye saya ada amik satu kucing dr kg...kucing nie kwn mak saya yg bg...mak saya ckp kucing2 dia semua berbulu lebat dan pjg...so saya bajet kucing DLH (domestic long hair) amik seekor jerlah...so bela punye bela kucing nie dia tak jinak...dia jadi penakut...bila nmpk org jer lari berdesup menyuruk...mydear bengang tul...tp ngan saya kucing tu oker jer panjat2 kaki, jilat kaki, gigit gelang kaki...saya plak tak suka sgt...lai lah mydear jeles...tp kitaorg bela lh jugak sbb kucing tu cantik bulu dia and kitaorg panggil Junior (bkn super junior taw haha)...

junior nie wpun dia spesis DLH tp bulu dia tak pnjg ponx...cuma bulu dia lebat jer...lagi2 lah part bwh mmg gebu jer...saya suspek mak dia kawin ngan kucing biasa lah kot...bdn plak bulat2 jer...so kira syg jugaklah kan...tp smlm dia sudah buat onar dekat rumah...geram tul saya dgr masa mydear msg...mmg kena lah mail lambung klu depan saya...sbb apa dia pi belasah hitler yg bru umur sbln tu...

hitler nie plak kucing baru lagi mydear amik kat taman tun...kitaorg amik kucing2 yg org tak nak bela...so amiklah sepasang black dgn hitler (bkn nama sbnr) nama takder lai sbb tak fikir lai nak bg apa...since dia betina so mcm2 nama lah yg di propose cuma blm dpt kata putus...antaranye lulu (mydear tak mo sbb takut mati cam lulu yg dulu tu), ada 2-3 nama - ini saya idea saya...mydear plak tak tahan nak bg nama lisa (lisa surihani) & fasha (fasha senda) sentap mak nokkk kejam ko..kang klu derang tau jd nama kucing jlnan kecik hati...huhu so postpone dulu ( mcm nak bg nama anak plak kan..huhu)...

smbg blk lah citer kena belasah tu...mydear ckp junior belasah hitler smpi lembik budak tu...tp takder luka berdarah...tak tau plak klu luka dlman...kesian saya blk tgk dia tido jer...kencing ponx kat tempat dia tido, mkn ponx tak mo...sian dh tgk seday tau...kenapalh junior pi belasah dia gaknye...yg black tu junior tak blsh pulak...adakah sbb dia betina sbb tu junior belasah...ko jgn junior sat nnti dia besar bley jd gofren ko tau...kejam arr...harap hitler bertmbh sihat sbb saya suka bulu dia tampuk2 coklat, itam and putih bkn satu kaler jer...

tp pagi tadi sblm pi keja dr tingkap dapur saya jengah tgk dia dh bgn and angkat kepala...mydear ponx tak bg laporan lai...harap2 dia okelah...sbg balasan junior tu kitaorg kurung dlm carrier rasakan...sbb 2 ekor anak kucing tu kitaor letak dlm sangkar tp sesekali bg lah dia lepas bebas meronda...junior nie mmg lepas bebas lah...gaknye dia cemburu lah tu....menciii =(

~~end~~

3 comments:

Julia Johari said...

Hitler vs Junior...
Sis..itulah sifat haiwan territorial..suka kan kawasan msg2 ehehe...ermm bila nmpk je geng baru masuk siaplh kena belasah dulu cukup2...mcm OmeO(rabbit juju) mcm tuh gak sis...dia x belasah lah tp dia carik2 bulu kawan baru dia tuh smpi botak...akhir sekali kena kurung asing2 mcm kak mimi wat baru leh jadikkk kena byk sbr kak...:)

mieoney said...

tp dia still akan jdi baik yer jujue? ke akan begitu selama2nye... :(
omeo ponx nakal yer...

Julia Johari said...

Omeo(jantan) nakal yer cara lain sis ehhehe...so sbb tuh kena kurung coz x nak membiak dgn jayanya...so kalau mcm hitler n junior tuh mesti berebut kawasan so diorg jeles lah bila ada org baru masuk kawasan mereka...ehehhe tp x selama2 yer kak...nanti diorg ok lah tuh...mcm wat orientasi salam perkenalan gak tuh kak ahahhaha mesti diorg jd best fwen x lama lagik...:D nanti sis upload lah pic2 kucing akak nak kenal

 
Design with love by Jiji for Zamimie