Friday, July 8, 2011

Blackout...

mlm tadi dlm kul 10 lebay blackout lah plak...saya tgh sarung telekung and dah diri atas sejadah tetiba lampu padam...ayat pertama yg kuar dr mulut saya "abg pegang eman"....takutlah dlm gelap2 blackout tu dia meraban2 jln jatuh sia2 jer benjol kepala...terus saya sambg solat...meraban lah dua beranak tu cari hp nak menyuluh...hp ponx takderlah terang mana..nasib ada ipad terang lah sket dr hp....

sudah semayang saya turun cari lilin...mydear suh kunci pintu semua sbb nak tido terus katanye...bila dh kat dapur kucing ber3 tu bising jer...saya ponx kuarlah isi air dlm bekas and letak mknan derang...derang nie kejanye nak mkn...seekor2 dh bulat dh...tp yg tak tahan tu saya letaklah lilin atas lantai sbb gelap kan tak nmpk...ada plak si junior tu pi cium lilin tu...terbakar lah kot tak tau misai ker atau bulu dia yg pentingnye bau rambut terbakar...bila citer kat mydear gelak sakan dia...

saya bkn nak citer apa...tp nak citer psl kesushan klu takder elektrik...pertama sbb eman tak bley tido sbb panas...yerlah rumah kat bandar mana sama cam kat kg ada byk2 pokok...nasiblah saya dh siap2 bukak aircond awal2 tu so bilik tu ada sejuklah sket...so eman nie saya bukakan lah baju dia...elok jer dua beranak tu berlenggeng tido...dh ler tido rapat2...tak sanggup saya sbb dua2 kuat berpeluh...eman tu wpun tak berbaju badan dia berpeluh2 saya rasa..lenguh lah tangan mengipas....bdk2 zaman skrg tak bley panas sket...

kesusahan kedua tak ley nak gosok bju....nasib smlm saya sempat gosok bju malam tu klu tak mesti kelam kabut nak pi keja...tak bley lah klu nak pki baju yag tak beriron kan lagi2 lah tudung...klu jenis yg pki tudung ikin tu takperlah tak pyh bergosok saya plak jenis pki tudung bawal....

lain2 adalah borink klu takder elektrik sbb tak ley nak buat apa2...tv takder, internet takder....borinklah klu...so apa lai tido jerlah...tp klu dh panas tak bley nak tido plakkan...

dr elektrik dan air biarlah takder air...bg saya tp klu boley kenalah ada dua2 kan...tp klu diberi pilihan lebay baiklah ada elektrik dr air....sbb air tu boley dicari...klu nk mandi bley pi air terjun...klu tak ley masak pi jer mkn kat kedai...huhu oke dh tu jer nak merapu ari nie sbb takder malas nak mengarang wpun ada jer byk menda nak citer...

aktiviti dikala blackout



*




*




*


*


*


*


*




dah nama blackout bkn nmpk apa ponx kan...huhu

~~end~~ 

0 comments:

 
Design with love by Jiji for Zamimie