Daisypath Anniversary tickers Lilypie Kids Birthday tickers Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Happy Birthday tickers

Friday, July 29, 2011

Kepergian Yang Terasa...


rasanye semua org ponx maklum kan mydear pi outstation almost 3 weeks + dh....saya cam biasa steady jer yerlah bila dh bz ngan kerja dan membzkan diri ngan kerja rumah mmg tak terasa sangat...tp yg plg terasa adalah eman...sblm mydear pi us ari tu mydear pi beijing dulu almost 10 days jugaklah...masa tu eman cam rilex jer takder ponx tanya psl baba dia...cuma kadang2 jerlah dia tertanya itu ponx sbb dia tgk gbr mydear yg saya jdkan wallpaper kat ipad....lepas tu mydear blk sehari jer and pegi plak san franciso...klu ikut total hari sama gak 10 hari tetap terkesan kat eman..

sbb apa saya ckp memberi kesan kat eman sbb hari2 dia tanya psl baba dia...wpun dia takderla tanya dgn ayat yg penuh tp sbg mama surelah saya tau...sbb dia akan sebut 'baba?' sbb apa saya buat tanda soal sbb bila dia sebut baba tu mcm satu pertanyaan bunyinye...klu saya amik dia dr rumah babysitter dia akan bebel2, sebut bus, sebut car tgk tu tgk nie and akan terkeluar gak kat mulut dia baba.....setiap hari bila saya amik dia akan sebut...kdg2 babysitter tu ckp tgh dia dok diam2 depan tv kdg dia akan sebut baba...

klu time nak tido ponx sama gak selalu jengah kat tempat mydear tido smbil panggil baba...owh seday...klu dia tanya baba saya kan jwb 'baba work jauh..naik aeroplane tak bley blk selalu...nnti kita blk kg baba ponx blk'...dia akan jwb 'ooo bye2'...huhu mcm paham kan...lepas tu skrg adik ipar saya ada dok kat umah tu...so bila time dia blk buka pintu gate kat bwh eman kat atas nie dh kelam kabut berlari kat tepi tangga sambil panggil baba, baba dgn harapan mydear akan sergah dia kat tangga tu cam biasa yg dia lakukan...so terpaksalah saya terangkan kat dia 'itew mak lang...babakan work jauh'...nasib lah dia tak demam rindu tp ada sesekali mengigau gak sebut baba selain dr kakak...kecik ati mama sbb eman tak mimpikan mama...huhu

ada org kata bila anak cam teringat2 bglah bju yg mydear pki tak bsh lai...huhu takder maunye dia masa kecik2 dulu berkesanlah tp dh besar2 nie takder dia herannye...dia lebay suka cium and berguling ngan selimut busuk dia tu...last2 saya jer yg peluk bantal tu haha...sbb bju tu saya sarungkan kat bantal and letak sblh eman sbb konon2 mcm itu baba lah tido sblh dia...dh besar ponx takder ler tetipunye dia hehe...

takper2 hari nie kita balik kg so takderlah terasa sgt dok kat umah weekend nie...dah ler mebosankan serta memborinkan...eman ponx pndi borink...sbb ahad lepas kiatorg mmg tinggal berdua jer kat umah...so pagi tu smpt lah saya membaking semua dh msk tghari lepas zohor tu dh mmg takder menda nak wat...dok atas tgk tv and layan kan eman jerlah...last2 lepas asar tu dekat kul 5 dia asik jom2 ke arah tangga ajak saya turun...huhu so saya solat asar siap2 ala kadar terus ke tesco nilai...okelah tu dr takder menda nak wat kan jln2 dlm tesco ponx bley ilangkan borink apa hehe...

takper eman lagi tinggal berapa hari jer lai baba nak blk lepas nie kita buli baba yer sbb dia tinggalkan kita lama2 hehe...

~~end~~

3 comments:

cik_ah82 said...

samala kita weh..ditinggal2kan..amri ni sebulan br nkbalik..tp dia selalu outstation selang seminggu, jd adib pun xheran dah la kot..kdg2 rasa sayu je hati kalau tgk budak2 ni main sorg2..huhu

kak suzi said...

ala cian eman rindu baba dia..jarang berenggang lama so bila mcm ni mesti dia tercari2..tp mama eman pn merindu jgk ek..nnt baba blk eman polok baba kuat2 eh...

mieoney said...

cik_ah : tulah klu hasben aku jrg os tp klu pi area2 msia nie dia bwk lah kitaorg..tu yg terasa lah tu...
betul lah wei part budak2 tu main sorg2 mmg aku ponx sayu...dh ler kita nie byk keja nak wat mana ada masa nak main2 ngan dderang kan...

kak suzi : kak tu tak yh tgu blk os tu klu hari biasa ponx pelok kuat2 gak hehe

 
Design with love by Jiji for Zamimie