Monday, July 18, 2011

Weekend Eman and Mama....

sori baba weekend eman mmg takder wat entry utk baba sbb eman pi jln2 dgn mama...nnti klu duduk rumah borink jerkan...klu baba adakan baba selalu bwk kitaorg pi jln2...nasiblah ada maksyu bwk kitaorg jln2 klu tak mesti eman ngan mama duk jer kat umah smpi beku...huhu beku tu mama ckp maksud dia jd batu keras...eman ponx tak phm....eman letak gbr jerlah yer baba nnti baba tgk tau gbr tu...

gbr eman ngan mama...sama jerkan baba rupa eman ngan mama...maksyu ckp semua sama...mata sama, mulut sama, gigi ponx sama...cuma gigi eman takderlah besi mcm gigi mama tu....eeeee

masa nie dalam keta maksyu eman tido dh sbb ngantuk...yerlah dh waktu tido eman dh masa tukan...ngan sejuk2 aircon ngan shushu suam mmg lah buat eman lagi ngantuk...masa nie baba nak tau tak eman nangis2 taknak naik keta maksyu...eman nak naik keta mama ngan keta baba jer...eman nangis2 nak kuar dr keta eman lari2 pi kat keta mama...tp nasib baik mama pandai sbb dia tunjuk aeroplane kat eman so eman tak ingat dh rupa2nye eman dh naik dh keta maksyu hehe...apalah eman kan...


kitaorg pegi rumah nenek long kat cheras ada kenduri...pas tu smpi2 jer derang baru lepas potong kek, eman mkn kek sedap tu smpi 2 keping...pak long remy beli kek secret recipe yg ada oat, ada kuaci...eman tak pernah mkn, mama ponx kata dia 1st time mkn tp rasa dia sedap...derang ckp kek tu nama high fiber cheesecake...

masa nie nenek ngan atok dh sampai dr kg bwk durian satu guni tau baba...so derang kenduri mkn durian kat porch jer klu mkn dlm rumah nnti satu rumah bau durian kan...dh lah dlm rumah bukak aircon nnti mama pening bau durian...mama kan tak suka durian tp eman ponx sama...nenek nak kasi rasa eman tak nak ponx...klu mknan lain eman mkn jer...so eman ngan mama bley geng...kitaorg tak geng ngan baba tau hehe...

sblm pi umah nenek cheras mama buat puding roti sbb mama ckp takkan nak pegi dgn tgn kosong...so pagi tu smbil2 kemas rumah mama buat lah...mama ckp senang jer buat...mama siap letak jem lai yg kaler pepel tu...sedap tau baba eman suka sgt mkn...mama pki roti butterscotch feveret eman tu...tp mama cmpurlah dgn roti biasa...nnti baba blk kita suh mama buatkan...bley mkn ngan eskrem....nyum2

mlm tu eman tido kat sana...sbb dh lama tak pi rumah nenek long kan so kitaorg semua tido sana...nenek, atok, eman, mama, maksyu....mlm tu eman tido awal lai spjg mlm tak bgn nak shushu ponx...pagi jer eman bgn sbb eman tgk mama dh takder kat tepi eman...kul 7 pagi eman dh bgn...

masa nie eman dh siap2 nak blk dh tgu org lain bersiap...eman pinjam motor a'ain...hehe dia tak lokek takper...dia tak marah ponx eman naik motor dia...tp eman tak smpi sbb kaki pendek so tak bley nak kayuh...eman tolak jer guna kaki mcm keta kat rumah tu...mama ckp klu eman dh besar sket nnti baru beli...klu tak bley nak guna membazir belikan...lain lah klu baba nak belikan eman motor yg bley guna remote tu...hehe


yg nie dalam keta atuk nak blk rumah kita dh...naik keta ngan atuk eman oke jer tak nangis mcm naik keta maksyu tu...mgkn sbb eman tak biasa naik keta org lain kan sbb tu eman rasa cam lain jer...tp kitaorg tak blk rumah dulu pegi bangi....nenek nak beli bunga raya kat kedai bunga yg ada org jual cendol tu...tempat baba beli pokok utk rumah kita...

eman ronda2 dlm nie pas tu terjumpa cat...cat tu mcm ben dulu manja jer dia gosok2 muka dia kat kaki eman...eman rasa kelakar sbb geli...tp eman sukalah eman nak pegang tp sbb mama dh nak blk eman babai jerlah cat tu and smbg main ngan cat kita kat rumah plak...huhu nenek jerit2 jer sbb nenek takut cat tu cakar eman...hehe

dh nak smpi rumah tu kitaorg singgah dulu rumah yg maksyu beli tu...dekat jer ngan rumah kita tau baba...senang nanti klu atok ngan nenek dtg dia bley pegi rumah kita ngan rumah maksyu kejap jer dh smpi...klu eman lari2 dh smpi dh hehe...lepas tu barulah kitaorg blk rumah tp singgah dulu kedai mamak sbb atok nak beli kari mamak tu...atok suka mkn kari tu sedap atok kata...tp eman mkn nasi ngan sup ayam jerlah...tp mama tmbh dgn  ayam grg mamak...hehe

okelah baba eman citer pjg dh nie...nnti lepas nie mama plak smbg yer eman malas dh nak citer...lepas nie mama citer plak psl bunga kat putrajaya...eman pegi floria..bubai baba lebiu...pagi tadi eman bg cari baba tau...  eman lupa baba blom blk lagi.... :(

~~end~~

0 comments:

 
Design with love by Jiji for Zamimie