Tuesday, August 16, 2011

Peanut Butter Choc Chip Cookies...


Bahan-bahan:
1/2 cup peanut butter
1/2 cup butter
1 cup gula castor
11/4 cup tepung
1 biji telur
1 tsp soda bikarbonat
1 tsp vanilla essence
11/2 cup chocolate chip
1 cup rolled oat

Cara-cara:
  1. pukul butter, peanut butter dan gula sampai berkrim. kemudian masukkan telur dan vanilla essence kacau sebati.
  2. bila dah sebati campurkan tepung dan soda bikarbonat. kacau sebati.
  3. last sekali kaup balikkan chocolate chip and oat sehingga sebati.
  4. bakar dalam oven yg telah dipanaskan oven 200 darjah celcius dan bakar smpi keliling biskut dah nmpk itam2 sket. kuarkan dan sejukkan atas jaring2 tu yer...
dah siap senang jer recipe nie...yg oat tu saya pndi2 sdri jer letak..klu tak letak ponx takper...huhu bley lah klu nak letak badam ke, walnut ke or apa2 kacang lah...so jdlah ala2 mcm biskut famos amos...hehe 

~~end~~



0 comments:

 
Design with love by Jiji for Zamimie