Tuesday, November 2, 2010

Maggi Kari Goreng

maggi goreng inspirasi mamak...cumanye takder telur...telur dh habis..so jadilah maggi bodoh jer cam tu...sayur ponx letak carrot ngan daun saderi jer...lu style mamak letak kubis ngan tauhu...bila letak semua tu semua tak rasa muaklah kot...sbb tu mydear mkn tak byk sbb dia tak brp nak suka maggi goreng nie muak katanye...tp ari tu masa saya order kat kedai mamak separuh dibelasahnye...huhu yg tu mgkn lai sedaplah kan...hehe takperlah janji dia mkn dr pandang jer...huhu

Maggi Kari goreng
bahan-bahan
maggi kari [perencah kari tu guna juga ye]
ayam
sos cili
sayur yg anda suka
bwg putih
minyak tuk menumis

cara-cara
  1. rebus dulu maggi smpi lembut dn toaskan...jgn lupa lalukan kat air sbb takut nnti over cooked.
  2. tumis bwg putih bersama perncah kari, sedikit lada boh and ayam...bila agak garing masukkan sos cili..tmbh sket air sbb tkt kering sgt.
  3. masukkan sayur kacau sekejap and campakkan maggi tadi dn kacau rata...klu ada telur pecahkan lah telur...
  4. siap utk dimkn.
senang jer masak nie..yg penting barg semua ada campak2 jer dh siap...

p/s: entry nie ganti entry bento hari2an sbb ari nie saya tak bwk bekal...sbb smlm tak masak tapau ajer...tak sempat nak masak...pagi tadi mkn nasi kerabu dh yg nie kim kat member opis...so jap2 lai klu lapar mkn roti ngan peanut butter jer ngan wat air...settle yg penting perut kenyang...klu lapar sgt smpi parkinson kata kak pah turun sajor cafe yg penting sediakan duit...huhu

~~end~~

0 comments:

 
Design with love by Jiji for Zamimie