Wednesday, June 29, 2011

Dapat 2 Hari jer... :(

baru dapat dua hari puasa sunat rejab hari nie dah tak pose...sbbnye hari nie sedar2 nak bgn sahur tetiba dh azan...boley jer nak teruskan sbb dh berniat tp saya takut tak larat sbb tak bersahur...sbb saya kan gastrik so tak mo tanggung risiko...sblm2 nie kan saya penah citer psl gastrik kat entry lepas kan...Gastrik, rejab dan Ramdhan...

so bila saya tgk ari tu dah dekat sbln perut oke jer tak meragam...tanda2 nak kena gastrik ponx dah takder so saya beranikan diri lah berpuasa kira mcm praktis lah kan..sbb ramdhan dah dekat bju raya ponx dh tempah dh...huhu smpt lai tukan...so dptlah 2 hari saya berpuasa so ingat nak teruskan smpi khamis tp tak dpt plak ari nie...takper khamis nie pose blk...lepas tu bley gak smbg pose bln syaaban...

masa bgtau mydear nak pose (klu kita nak pose sunat kita kena minta izin suami juga tau) dia tanya berapa hari nak ganti...saya ckplah sajer wat pose sunat...okelah kan kumpul pahala sket2...buat mana yg termampulah kan...lai ponx ari tu mmg ada niat nak pose rejab...

selain dr tu saya sbnrnye nak kecikan perut saya...kenapa nak kecikan perut sbb saya rasa perut saya dh melebar sbb klu mkn tu nak mkn byk jer...klu mkn sket2 perut tak kenyang...mkn plak asik berselera jer..so saya nak kecutkan perut saya dgn tu klu saya mkn lebay sket akan mudah kenyang...so brulah saya akan mkn sket jer mcm dulu...

ngeri plak rasa masa timbang weekend ari tu berat saya 54 kg...tp tu bru lepas mkn mlm...nasiblah sblm blk tu tak bedal nasi arab lai...klu tak timbang blk sure dah 55kg...ngeri tul tgk angka timbangan...saya bknlah obses nak kurus sgt tp seday lah klu dh gemuk nnti byk bju tak bley pki...lepas tu kos ponx meningkat sbb terpaksa beli baju baru...lepas tu tiap kali nak beli bju kena test dulu [leceh]....klu tak main sauk jer amik saiz S...klu bju kurung saya pki saiz SS...tp sbnrnye saya nak nmpk cantik di mata suami itu yg plg penting...wink*wink*wink* nak lah nmpk kurus mcm ana suzana yg mkn apa ponx tak kisah brulah nmpk awet muda sket...

dh ler masa tempah bju raya ari tu budak tu tanya akak dh kawen? dh ada anak? umur akak brp? bila ckp 29 thn terus dia tak percaya...dia ckp mcm umur 25 -26 jer...mudanye i haha...ke itu strategi marketing dia...ngeh2 so skrg gigih menjaga kecantikan muka dan kena jaga badan bg maintain jer...brulah nmpk muda sentiasa...

hoi melalut dh dari puasa ke menjaga kecantikan diri...sbnrye nak ckp saya dh gemuk [seday]...klu tak percaya cerr korg tgk gbr saya kat bwh nie sbg acara penutup...lai ponx mydear ponx dh tegur saya gemuk so mmg betullah saya gemuk...[insaf kejap tgk pavlova]

.:: mmg sajer letak gbr kabur2 nie supaya korg tak nmpk clear sgt kegemukkan itew...gedikan gbr kabur ponx letak watermark...huhu itew trademark arr ::.

~~end~~

2 comments:

purple_lav said...

tak der lah gemuk sgt. sedang2 elok je tu....

mieoney said...

huhu itew namanye sedang2 tak elok lah tu...huhu

 
Design with love by Jiji for Zamimie