Friday, October 8, 2010

Eman Roasted Salmon....


sbb dah kerap sangat bg bubur ngan ayam jer...so saya try plak tukar ke respi yg lain...yerlahkan kita klu hari2 mkn menda yg sama ponx jemu jugak inikan pulak sikecik itew.. saya bg jugak ikan2 lain tp kli nie saya nak share resepi salmon sbb salmon nie banyak DHA...klu pilih cari yg tak byk tulang..saya beli yg king salmon..sblm nie main bantai jer beli tak taukan...sekali balik2 tulang byk pas tu hanyir plak...masa tu saya beli kat tesco..kali nie saya beli kat JJ jer..siap bau lai so sah fresh hehe..


Roasted Salmon

Bahan-bahan

salmon

olive oil

lemon

daun saderi

cherry tomato


cara-cara:


  1. sediakan aluminium foil.. letakan salmon yg telah disapu dgn olive oil, perahkan sedikit lemon, taburkan daun saderi dan cherry tomato yg telah didadu..

  2. bungkus aluminium foil rapat and bakar dlm oven dlm 5 minit [agak2 ikut besar ikan. saya wat portion kecik jer utk sekali mkn].

  3. bila dh masak hancurkan salmon dgn tomato tu semua utk pastikan takder tulang yg tertinggal...setelah yakin selamat campurkan dlm bubur [anak saya tekak melayu kena mkn bubur huhu]...

  4. sedia utk dimkn.

~~end~~

0 comments:

 
Design with love by Jiji for Zamimie