Thursday, October 28, 2010

Sebelum Terlupa...


sblm terlupa...sebelum nak blk dh nie meh nak kasi tgk apa saya lunch tghari nie...


:: nasi ayam mudah ::

mesti korg cam tak selera tgk kan..tp serious sedap tau...smlm tak msk tuk dinner so saya msk jer apa yg ada sng tuk dibwk ke opis...smbil2 mask mknan eman tu saya msk lah nasi tu...guna stok ayam maggi sonang jer..masak nasi cmpur ngan sesudu stok ayam nie..bila nasi dh masak gaulkan ngan sesudu kecik butter [optional]...saya letak dorina jer


klu tgk sayur tu plak sng jer rebus broccoli n cauliflower smpi empuk angkat dn rendam dlm air sejuk berais...utk stopkan dr proses memasak so bleh lah dpt sayur yg cantik rupanye...lepas tu gaul jer ngan sos 1,000 pulau...siap dh sng sgt...tp abaikan brokoli yg tak cntik rupa dia...saya lupa nak kuarkan dr plastik so dia jd kaler mcm tu lepas saya kuarkan sehari lepas tu huhu....tp masih lai sedap di mkn

ayam plak adalah ayam sabtu lepas...saya mmg dh rebus smpi masak so nnti masa goreng tak yah grg lama2...klu grg lama2 tkt jadi rentung plak...so kali nie saya mls nak grg..mana smpt pagi ngan mamai2 tu nak grg ayam lah, nak pnskan mknan eman lah, nak siapkan bekal eman lah, nak mandi lai...so saya msk dlm aluminium foil kat opis panaskan sajork dlm oven toaster...sedap tau sbb ayam tu dh di marinate lama so dia dh meresap rasa kicap, sos tiram ngn bbq sos....so kira mcm mkn nasi ayam hainan - menyihatkan...haha

tp2 ada lai...saya ada hidangan sampingan...cam biasalah jiran sebelah saya bg masak lemak labu, buncis grg ngan ikan msk sambal....haha amik ko semua aku belasah ngan nsi ayam...rezeki jgn ditolak musuh jgn dicari...huhu mndgkan mskan mak yan adalah sedap so cam tak smpi hati saya nak tolak pelawaan jiran sebelah....tak tau lah plak klu dia ajak2 kmbing...ada aku kesah...huhu thank gee...thank mak yan... =)

~~end~~

0 comments:

 
Design with love by Jiji for Zamimie