Daisypath Anniversary tickers Lilypie Kids Birthday tickers Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Happy Birthday tickers

Tuesday, October 12, 2010

Proton Service...suck..

geram nie tak habis2...ini citer khamis lepas punye hal lah nie...baru hari nie berkesempatan nak citer...punyelah lama menahan...mcm nie kisahnye...

dulukan saya penah citer psl wiper saya nie terkelepet...sila baca entry ini [wiper] ...so masuk kali nie dh 3 kali dia terkelepet and nak tukar bkn sng tau...sbb sayakan ker guna warranty lai...so terpaksalah ikut cekadak proton service nie....okelah 1st apptmnt dia akan tgk kenapa ngan kereta kita, so isi order form lepas tu kena order brg...order brg kdg2 amik masa 2 weeks...and kdg2 amik masa 1 month...so cam saya nie kira cam 1 month jugaklah order part....sudahlah begitu kita kena claim part tu dlm masa 1 week jer...tak bg masa tempoh bertenang langsung....klu tak dia akan let go jer brg tu....kejam tul.

oke nak dijadikan cerita last 2 weeks dia sms bgtau brg dh smpi and saya ponx call lah utk wat appointment....wat hari khamis 7 okt 2010 jam 10.00 pagi...oke fine saya terlmbt sket dlm 20 minit...tak kisahlahkan...lepas tu kena tgu derang punye service advisor (SA) panggil and check apa yg kita nak wat...kenalah tgu dlm sejam tu saya tunggu...lama tak? lama kan...saya oke lai wpun dh berbulu2 jer aku rasa menunggu....

:: cuba tgk customer arrival time - 10.20 am... customer attended time - 11.25 am....tgk dkt sejam saya tgu utk dilayan oleh SA...itu blm lai tgk tang appointment date & time ada plak tulis kul 9.00 am...padahal masa saya tepon tu saya ckp kul 10.00 okey...PUKUL 10.00....sajalah tu nak nmpkan cam saya yg dtg lmbt so salah saya lah.... ::

bila dia dh amik mklumat semua dia tanya;
Dia : akak nak tgu ker?
Saya : lama ke?
dia : lama sbb kena tgu Q haidar.
saya: sblm lunch bley siap tak?
dia : tak lah kak Q byk tu..
saya : lepas lunch bley ke?
dia : ha lepas lunch.
saya : okelah lepas lunch.. dh siap call ye saya jln2 kat bwh dulu.

aternye service kat proton edar damansara...ala yg dkt ikea tu...ala yg sebelah tesco tu...ala yg dkt the curve tu...tau dh tak? mesti taukan....saya tgk jam bru kul 11.30 okelah jln2 kat bwh nak tgu lepas lunch mean kul 2 lah kan....gigih pujuk mydear ajak teman...dtglah mamat tu dr opisnye...lunch hourkan...gigih saya kuarkan duit banjer dia meatball janji saya tak tgu sorg2 cam loser.....jln punya jln punya jln punya jln...tgk dh kul 2...2 jam lebay dh nie...

so smntra mydear nak blk opis, dia atr lah dulu saya kat atas...jenuh nak jln berpeluh ketiak nnti...smpi2 jer tgk keta saya masih disitu dan wiper saya masih begitu....oke tak siap lai masuk2 dlm tu saya tgk takder lai derang...pi rehat gamaknye...yg ada sorg jer yg tukang bg Q....

sib lah dia tanya gak sejuk sket hati saya....pas tu termanggu lah saya kat situ cam org bodo takder org nak tanya saya...lalu2 pndg jer....hangin dh aku...sbbnye saya tgh tgu SA tu masuk lenggang2 kangkung..

saya : dik keta akak tak siap lai ke?
dia : lom lah kak kena Q dulu...[blk2 sebut Q, blk sebut Q]
saya : takkan lah tak siap lai setakat nak tukar wiper jer pun lama ke.
dia : keta byklah kak.
saya : klu lambat lai meh brg tu saya tukar sdri.
dia : tak bley lah kak sbb under warranty.
saya : abis tu dh lambat sagt..saya atr dr kul 10 lai skrg dh kul 2 lebay takkan tak siap lai stkt tukar wiper jer..

saya dh membara dah kat situ...geram dh aku..bdk SA tu sebuk pi meja dia wat2 sebuk ada keja...saya sajer jer dok dlm lingkungan mata dia ngan muka masam mencuka...last2 saya tgk dia pi blkg dlm 5 minit lepas tu dtg ngan seorg lelaki [mgkn mekanik lah kot] smbil bwk kunci keta saya...

saya : lambat lai ke? byk lai ke kereta? [cuba bermanis mulut]
dia : nak buat dh nie kak..

klu lambat lai tadi saya mmg mintak blk kunci and belah jer dr situ....mntg2 lah warranty dia wat kita cam tu plak...ala klu nak suh saya beli ponx boley lah tp selagi boley dpt percuma sila lah dptkan...sbbnye dh ler service cekik drh...yerlah dulu masa saya tukar wiper arm 1st time tu dia ckp wiper saya cam dh rosak..okelah saya suh jer tukar, tanya brp harga...dia ckp silicone punye RM80...pergh mahal ko..saya ckp yg biasa takder ke...dia ckp takder...klu takder saya ckp tak yah tukar...tetiba jer ckp ada...sekali masa nak byr tgk bill RM40 lebay ko...mahal giler...last2 pki tak smpi sebuln rosak blk gak....baik pki yg murah punye...citt nak menipu plak...

:: nmpk tak harga wiper blade RM49...mgkn wiper ini digunakan utk kereta lotus kot ::

smbg blk citer td...so tak lama ponx tak smpi 15 minit saya tgk mekanik tu dh masuk blk bwk kunci kereta saya...sah2 dh siap sbb saya jengah dr dlm tgk wiper dh elok...seee mana saya tak hangin stkt nak buat 15 minit jer [itu pun campur dia amik keta saya bwk pi blkg, amik part kat store, bwk keta saya pi depan]....hazab ko nak tgu smpi 4-5 jam....dkt kul 3 baru settle tu ponx sbb terkedek2 nak kuarkan bill...padahal sesen ponx saya tak perlu byr...

saya nie bknlah nak bekurang ajar tp klu stkt nak tgu Q agak2lah kan...saya bkn service keta...saya nak tukar wiper jer....diulangi TUKAR WIPER....bodoh tul... klu skipkan saya kedepan ponx tak menjejaskan kereta org lain...klu gi kedai biasa mesti dah siap kejap jer...

:: nmpk tak waktu tu 15.03 or 3.03 ptg...lama giler tukar wiper arm ::

last lepas saya dh amik resit smbil lipat2, ngan muka masam saya jln laju2...sambil tu saya lemparkan kata2 SUCK kat tepi mamat pki tali leher...salah sorg staff lah tak tau top management ker pencacai ker...yg penting haku marah okey....4 jam lebay tgu utk tukar wiper arm jer....bodoh's

~~end~~

7 comments:

cik_ah82 said...

hahaha..aku ingat kan tadi betui2 tggu que haidar..hehehe

Anonymous said...

Pegi mampus la proton

Anonymous said...

Aku pon tak hingin nak beli proton.

Anonymous said...

Attitude org melayu mmg suck,pemalas tapi gaji nak besar

mieoney said...

Klu betul dpt jmpa que haidar aku sngup tgu smpi 8 jam ponx tau..haha

Anonymous said...

sorry to hear that...actually before this aku pun penah pegi proton utk service my father's car...mcm tu la layanan nyer...HAPRAKKKK...dahla caj mahal..then now, aku beli kete sendiri...imported car....suprisingly service nyer lebey mrh dr proton n dia punyer la nk jage ati customer...bile customer sampai terus layan...estimated time selalu xlebey 3 jam utk major service...sgt berpuas ati.... :)

Anonymous said...

aku bknnyer nk menggalakkan org pakai imported car...yg penting kat cni aku nk ckp...kenape budaya syarikat2 kat malaysia ni ssh nk buat mcm mane syarikat luar tu menjage ati customer mereka....mcm mane nk maju....?bkn niat aku nk merendah2kan brngan buatan malaysia...kalo dr segi serivice ni pun xbole nk jage....mcm mane kan....

 
Design with love by Jiji for Zamimie