Monday, October 25, 2010

Kesiannya... =(

sabtu lepas saya ke pasar mlm agak lewat...dlm kul 8 lebay....nak gi awal tp dr ptg hujan lebat..nasib lepas magrib hujan dah reda cuma sedikit gerimis jer....org tak berapa ramai ponx mgkn sbb hujan or mgkn sbb it's saturday kan semua org kuar berjln jauh dr rumah...mlm tu my PIL plak dtg...so saya tinggalkan eman ngan mereka sbb saya nak beli brg dapur sket...note: saya mmg jrg sgt2 bwk eman pi psr mlm stkt nie tak smpi 10 kali kot...

sampai separuh jln saya nmpk pengemis...mmg saya dh acapkali nmpk dah dia nie tak kira psr mlm hari selasa ke, pasar mlm hari sabtu ke, or pasar ramadhan sekali ponx....selama nie saya tak kisah ponx tp kali nie hati saya jd berdebar2....mata mmg tak lepas pandang and sebak hampir mengeluarkan air mata....

sbb apa dlm hujan gerimis tu dia meriba anaknya yg enak tido....sambil tgn meminta2 tp mata mmg tak akan bertentang dgn si pemberi....saya berpandangan sesama sdri dgn mydear tanpa sebutir kata dr mulut kami...dh lepas 1 minit baru perkataan terkeluar dr mulut kami...kesian...kesian tau sbb bygkan anak kecik tu tgh tido hanya ditutup kepala dlm keadaan hujan gerimis....mak spesis apakah itu...klu dh tak mampu sgt jgn lah libatkan anak kecil tu...

saya selama nie amat jrg nak bg ke pengemis...bkn sbb saya berkira or kedekut tp saya tak nak galakkan...yerlah sbb bila derang dh rasa keja mengemis nie senang serta hasilnye lumayan mmg kerjaya ini akan diteruskan....tp mlm itu saya hulurkan juga wpun tak byk...seday tau bila tgk ada ibu yg sangup gunakan anak utk mengemis....

mgkn ini sindiket...mgkn itu bkn anaknya... saya rasa mcm anak kecil itu dia bg ubat tido...sbb tak kira hujan atau panas terik matahari dia tido jer kat riba mak dia....sepjg yg saya penah nmpk hanya 2-3 kali jer tak tido...yg lain2 hari semua tgh tido....

sampai ke hari nie saya asik terbyg2kan jer bdk tu....apalah nasibnye...sbb kami ada anak sekecil itu...yer bdk tu lebay kurang eman...saya rasa dlm 1 atau 2 thn....ada juga manusia sebegitu didunia ini.... =(


:: sekadar gbr hiasan tp mcm nielah keadaan anak dn maknye...anak tido diriba mak ::

~~end~~

0 comments:

 
Design with love by Jiji for Zamimie