Daisypath Anniversary tickers Lilypie Kids Birthday tickers Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Happy Birthday tickers

Monday, October 18, 2010

Cauliflower & Potato Porridge....


Bahan-bahan
bubur
cauliflower
kentang
ikan bilis

Cara-cara
  1. rebus cauliflower dan kentang bersama ikan bilis hingga empuk.
  2. hancurkan cauliflower dan kentang sehingga mendapat tekstur yg anda suka.
  3. campurkan ke dalam bubur dan sedia utk dimkn...

senang jerkan buat...sambil2 masak utk diri sdri campakkan ajer apa yg ada...saya biasanye dh siap2 buat bubur...so sng tinggal masak lauk lah kiranya...dgn cara itu memudahkan kerja kita...yerlah nak msk bubur bknnye kejap lama tu...klu saya msk selalunye sejam lebay...huhu

owh yer sedap yer bubur nie...klu saya ratah jer cauliflower tu sbb dia dh menyerap rasa ikan bilis tu...hancurkan plak saya pki garfu sajork...sbb eman ponx dh besarkan and dh ada gigi so saya hancurkan ala2 jer...mak saya marah sbb saya still lai bg bubur yg lembik tu..dia ckp nnti eman mls nak kunyah...yer mmg betul klu bg mkn pki sudu dia suka jer nak telan terus...klu mkn biskut dia pndi plak gigit and kunyah...mgkn mindset dialah kan...klu pki sudu mcm cecair terus telan...hehe so skrg saya dlm proses bg dia mkn yg ada rasa chunky 2 sket dlm bubur tu...

~~end~~

0 comments:

 
Design with love by Jiji for Zamimie