Daisypath Anniversary tickers Lilypie Kids Birthday tickers Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Happy Birthday tickers

Wednesday, October 13, 2010

Eman Cheezy Animal Pasta...


bosan dh plak asik nak bg makan bubur kan...bkn stkt eman jer kita sdri klu mkn menda yg sama ponx muak ek...so saya ubah resepi ke western style....sng jer masaknye campak2 siap...huhu owh yer pasta nie ikut suka lah nak guna yg mana...tp saya suggest yg alphabet pasta lah sbb kecik2 sket...yg animal pasta nie besar2 tp masa saya nak bg eman mkn saya hancur2kan lah...mamat tu dh ler pemalas nak kunyah, keja nak telan jer sbb dia ingat mcm mkn bubur lah kan....




kalau pasta mcm nie sng sbb dia kecik2 mcm beras tu...tp susah lah nak jmpa..puas dh saya cari cold storage, jusco, tesco, care4, giant...semua tmptlah saya cari dh tak jmpa....dulu masa jmpa blm kawin lai skrg dh ada anak tak nmpk btg idungnye....klu sapa2 tau nak cari kat mana sila bgtau yer...

Cheezy Animal Pasta..
Bahan-bahan
pasta
dada ayam [dicincang]
bwg putih
olive oil
cheddar cheese

cara-cara
  1. rebus pasta smpi kembang...klu nak mkn sdri tak yah lah kembang2 sgt...klu saya smpi kembang sekembang2nya saya msk sbb nak bg si kecik nie mkn kan.
  2. tumis bwg putih and masukkan ayam...kacau agak2 sket masukkan air..masukan stok ayam boleh, nak masukkan air rebusan pasta boleh, nak masukkan air biasa boleh, nak masukkan susu ponx boley... [saya letak apa yg ada kat umah jer]
  3. bila dh agak2 mendidih masukkan plak pasta tadi..kacau2 dan masukkan cheese..bila cheese dh mencair and sebati tutupkan api.
  4. sedia utk dimkn...saya suka buh daun saderi sbb bg wangi lai mknan so saya tabur...ikut suka lah nak buh camner kan...
~~enjoy~~

2 comments:

Faezah said...

carrefour midvalley ada...

mieoney said...

owh yer ker faezah...nnti saya pi cari..thanks yer bgtau.. =)

 
Design with love by Jiji for Zamimie