Monday, December 1, 2008

Today I Write review for Quarantine...


Synopsis:
Television reporter Angela Vidal (Jennifer Carpenter) and her cameraman (Steve Harris) are assigned to spend the night shift with a Los Angeles Fire Station. After a routine 911 call takes them to a small apartment building, they find police officers already on the scene in response to blood curdling screams coming from one of the apartment units. They soon learn that a woman living in the building has been infected by something unknown. After a few of the residents are viciously attacked, they try to escape with the news crew in tow, only to find that the CDC has quarantined the building. Phones, internet, televisions and cell phone access have been cut-off, and officials are not relaying information to those locked inside. When the quarantine is finally lifted, the only evidence of what took place is the news crew's videotape.

~ini synopsis dari web~

~ini plak synopsis my version~
oke citer asal dia sama lah mcm atas tu yer..tp yg part bawah nie takder derang citerkan..citer psl bagaimana mereka tahu apa yg terjadi kepada mereka n kenapa mereka di kurung dlm tu..mereka nie tak tau apa yg terjadi sbnrnye..tp secara kasarnye mereka yg diserang itu ada simptom2 anjing gila dan mereka2 yg terkena gigitan itu akan menjadi spt zombi mengigit mangsa yg lain..tp citer nie mcm sgt kejamlah yer..sapa2 yg lemah smngt adalah tidak digalakkan tgk sbb byk adegan2 terkejut2..

punca penyakit adalah anjing seorg penghuni yg sakit dn dari situlah pihal CDC tahu sesuatu dn mereka yg berada didalm bgnan itu perlu dikuarantinkan... tapi akhirnya semua org ponx mati..satu2 bukti yg ada hanyalah kamera yg merakam segala apa yg terjadi..namun yg sbnrny2 adalah berpunca dari penghuni yg menyewa loteng ditingkat atas yg dikatakan telah hilang selama lebih 3 bln..tp tak tau kenapa bleh jadi begitu serta apa terjadi kepada dia..sbb bila semua org dh mati kamera itu ponx takder sapa nak bwkkan..huhu

so kesimpulannye cciter nie takder ending yg betul2 ending mcm cara derang hapuskan penyakit tu ker, derang tangkap zombi tu ker..saya gunakan term zombi sbb saya ponx tak tau apa nak gbrkan derang tu..huhu

~~end~~

2 comments:

Tulip said...

penik ekk tgk crita nii? tobat xmau tengok jugak...kiat pun jenis kuat pening kalu cerita kamera dok gerak byk sgtt

mieoney said...

so saya nasihatkan cik tulip usahlah pi tenguk..huhu nnti berlaku insiden mcm saya..beli jer dvd tgk kat umah..mgkn oke lah sket kot..

 
Design with love by Jiji for Zamimie