Thursday, November 13, 2008

Today I Write luahan Hati....

kenapa eh dlm dunia nie selalu jer jumpa org yg hipokrit, talam dua muka, muka **** tonyok bak kata semah...huh

manusia nie selalu idup dlm kepura-puraan..mmg betul aku ponx tidak ketinggalan sama idup dlm kepura2an..tp at least takder lah disebalik topeng keimanan kan..pas tu blkg2 kutuk org, mengata org...semua org ponx tau klu mengumpat dan mengata tu berdosa seperti memkn daging saudaranya sdri..tp org yg bertopengkan keimanan ponx lakukan benda yg sama..apa kes?

aku mengaku lah iman aku tak derlah kuat mana, pki jugak bju ketat, pki jugak tudung nmpk dada tp at least aku takderlah sejahat dan sehipkorit org lain yang pakai baju besar2, tudung smpi ke lutut menutup dada, stokin smpi ke peha yang mengata org menyakiti hati org...apa ek hukumnya klu kita menyakiti org lain sdgkn org tu tak penah kacau kita ponx..manusia nie dh jadi mcm habit tau tak pernah tgk org lain sng..ada saja yg tidak puas hati..cubalah jgn kacau idup org lain sbb org tak kisah ponx apa ko buat...depan mcm baik tp blkg mcm siot jer..tak bley blah!!!

heran kan klu org tak pndi menjaga hati nie..cmner lah klu diri sdri yg terkena apa kah perasaan? cmner ek dia berperangai dgn keluarganya? mmglah aku ponx tak sebaik mana tp at least aku tak berpura2 kan..so what?

aku sbnrnye takderlah marah klu tak rasa sakit hati..tapi bila hati ini terusik bila rasa sakit hati yg teramat tak mustahil larva yg terpendam akan mengelegak keluar akhirnya...

tak guna lah ko sepohon kayu, sepohon kayu tapi itu topeng sbnrnya kan..sdri mau ingatlah..

nota kaki: entry ini ditulis ketika hati sakit mendengar berita2 yg tidak enak didengar...maaflah klu perkataan tidak sedap didengar..cuma meluahkan rasa ketidakpuasan hati di blog nan satu ini utk panduan bersama..sapa yg mkn cili mesti rasa pedasnye..so marilah kita amik iktibar ye..

~~end~~

5 comments:

PakciQue said...

Hmm...ketika aku di matrix..ramai coursemates girl aku dikutuk mcm2 oleh budak2 course lain..mereka mengata budak2 perempuan coursemates aku sosial, berpakaian tak tentu arah dsb..

Yg aku perasan juga, mereka dari golongan yang bertudung labuh dan kelihatan baik2..aku sendiri pon tak sangka..

Dan aku pun tak paham apa yang mereka anti kan sgt...

Sampaikan keluar cerita mengatakan coursemates aku pergi kenduri kahwin lecturer kami pakai jeans n t-shirt...ape ke mangkuk lah..tu mesti dpt cerita separuh..dah tentu kitorg mase tu lepas balik dari kenduri..singgah masjid..solat n salin baju..pergi berjalan2..sengal..

Sampai skrg ni..aku nak je jumpa semula mereka2 itu...masih lagi "alim" spt dulu atau lebih teruk...hmm.entah le..

shima said...

weit,

marah giler ko kat org tu yek...

mieoney said...

angah:
haruslah marah nie..mcm gampang jer aku rasa tau..

pakcique:
itulah org2 yg bermuka2 'baik' nie mcm pki topeng jer kan..biarlah dia tanggung dosa itu..aiman tak kisah..

Si Ribena yang manis said...

besela budak tak mature...boleh jd childish, boleh jadi macik2.


-budak baru privatekan blog-

::S.U.K.M.A:: said...

hushhhhh!!! skang tgk hot ttg pHd ni wakakak!!! Memandangkan semua kengkawan ku semua terasa bingit ditelinga masing2 so me pon nk tgal komen gak la ttg apa yg mimi tulis ni.. Btol pakcique ckp tuuu me sokong sgt.. Kdg2 apa yg dipertutrkan itu seolah2 menampakkan kebodohan dan singkat nye akal manusia itu.. Wahai insan itu laluilah dulu cabaran dunia ini dgn lebih matang.. Jgn kacau org selagi kau tak diganggu.. Buat keje sendiri, kerana perbuatan itu mncerminkan keperibadian anda..

 
Design with love by Jiji for Zamimie