Wednesday, October 12, 2011

Chicken Curry Puff ~ Easy Peasy Way...


yg nie ponx saya tak nak bg resepi kat korg sbb mmg takder resepi ponx...hehe klu baca tajuk ponx dah tulis easy way kan so mmg very the easylahkan...sbb saya pki pastry puff segera yg jual kat kedai jenama Kawan tu...byk saya tgk org guna so ari tu terjmpa terus beli wpun takder idea lai nak wat per...so esoknye ahad tu smbil2 nak masak utk lunch tu terus saya kuarkan dr freezer utk defrost...smbil tu saya wat jer inti mudah memandangkan saya dh defrost ayam terus amik bhgn isi dan cincang2 buat inti kari letak kentang...ala inti karipap tu jer...lepas tu kena sejukkan dulu inti tu bru bley jadikan puff....

saya beli pastry puff nie jenis yg besar...so klu wat kecik2 tapak tgn nie bley potong utk 9 keping lah...letak inti dan katupkan...bhgn hujung tu tekan ngan garfu nak bg dia tutup lai rapat...lepas tu masukkan dlm oven yg telah dipanaskan dalam suhu 190 drjah [ikut oven masing2 yer] selama 15 minit atau sehingga kekuning2an...sejukkan dan siap utk dimkn...

lepas2 jer saya bakar [saya bakar 3 kali sbb oven kecik] eman ponx bgn tido...so dia cam laparlahkan...so smntra saya nak mandi saya bglah mydear ngan eman mkn tu dulu...sekali eman plg sukalah kan...dia mkn jer dua...pastu masa mydear habiskan yg separuh lagi kat tgn dia sbb nak mkn nasi dia mengamuk...hehe seketul dia mkn sorg jer smpi habis...selalu dia mkn separuh jer...

so ini adalah mknan kudap2an yg plg senang abad ini tak yah sebuk nak uli or gentel lah kuar duit sket jer dh selesai...inti ponx mcm2 bley letak...ada last 2 keping tu saya letak coklat hearshey yg keping2 tu...best jugaklah...ada lai 3 keping pastry puff tu ingat nak wat hotdog puff lah kot...tak ponx wat hotdog roll ponx bestkan...oke dah tu jer nak citer...

so peringatan seperti biasa yer

MasterChef TX - starting 22nd October 2011 (saturday -wednesday, 9.00 mlm)
Master Class - every Friday, 9.00 mlm

Program Channel - Astro Ria (Channel 104)



~~end~~

0 comments:

 
Design with love by Jiji for Zamimie